autoweb.cz > Radical > Radical představil novou silniční bestii Rapture. Vytlačí vám mozek z hlavy!
Radical představil novou silniční bestii Rapture. Vytlačí vám mozek z hlavy!
Novinka se jmenuje Radical Rapture a jestli by se dala k něčemu připodobnit, tak asi k nebezpečně rychlé motokáře určené pro silné povahy. Těch důvodů, proč tomu tak je, má Rapture hned několik. V prvé řadě je to fakt, že základem celého stroje, pojem auto se nám opravdu nechce používat, je jen jednoduchý rám, který je osazen kompozitovou karoserií, jejíž tvary byly vyvíjeny hlavně s důrazem na aerodynamiku. Díky použitým materiálům se může Radical pochlubit neuvěřitelně nízkou hmotností, která je 765 kilogramů!
A s touto muší hmotností parádně cvičí čtyřválec z Fordu, jehož objem je 2,3 litru, který je původně z předchozí generace Focusu RS. A pokud jste s ním někdy jeli, víte, že ten motor je skvělý a s Focusem uměl hotové divy. Co asi udělá se strojem, který má ani ne poloviční hmotnost? Nastane peklo na zemi! Obzvlášť, když pro potřeby Radicalu dostal agregát nové turbo a upravené sání, takže konečný výkon je 355 koní a točivý moment 434 Nm.
Tyto hodnoty zajistí maximální rychlost 265 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za asi 3 sekundy a na 160 km/h za 8,3 sekundy. Fakt je, že s touto bestií je možné vyrazit na silnice, je totiž homologována pro běžný provoz. Má to ale háček. Rozhodně se s ní nedočkáte žádného pohodového svezení, protože celý stroj, včetně podvozku, je nastavený hlavně na okruhové ježdění. Mimochodem, ty tlumiče jsou tuhostně nastavitelné, ale rozhodně nečekejte nějaké tlumení nerovností. Právě naopak! Tím, že sedíte na trubkovém rámu s trochou karbonových dílů, pocítíte i přejetého mravence.
Ovšem Radical se trochu snažil, aby posádka měla něco, čemu se vzdáleně dá říkat pohodlí. Proto nezapomněla na topení, displeje se všemi důležitými informacemi nebo multifunkční volant. Jinak je ale i interiér hodně spartánský, ale o to zajímavější. Novinku už je možné objednávat, což už se dokonce děje, kdy první zákazníci se ohlásili z Německa a Francie. Dočkají se ale až koncem léta.