První rysy Porsche Panamera

Porsche právě zveřejnilo skicu svého historicky prvního sedanu. Převratný koncept bude k vidění už v září.

Porsche se v následujících letech vrhne do dalšího nového dobrodružství a v roce 2009 vypustí na trh svůj historicky první čtyřdveřový silniční model. Nabízí se říct, že půjde o čtyřdveřový sedan, ale když si i mnohem „sedanovitější“ Mercedes CLS říká kupé, na tradiční pojmenování už není takový spoleh. Právě proto o Panameře Porsche v oficiální zprávě mluví jako o „sportovním kupé se čtyřmi dveřmi a čtyřmi sedadly.“

Panamera, jejíž koncept bude jednou z velkých atrakcí nadcházejícího autosalonu ve Frankurtu, dostala název po slavném mexickém vytrvalostním závodu Carrera Panamericana z 50. let, kterého se Porsche účastnilo například s tehdejším 550 Spyderem (na fotce). Porsche už dnes přiznává, že se bude vyrábět minimálně ve dvou motorických verzích. Vzhledem k současné řadě motorů se jako přirozené řešení nabízí vidlicový osmiválec s Cayennu s atmosférickým či přeplňovaným plněním a pro vrcholnou verzi i atmosférický vidlicový desetiválec z Carrery GT.

Panamera se bude podle všeho vyrábět v Lipsku ve stejném závodu, kde již dnes vzniká Cayenne a Carrera GT. Celková investice do nové modelové řady přesáhne jednu miliardu eur a ročně má vzniknout alespoň 20 tisíc kusů. Motory se budou stavět v původní továrně Porsche na stuttgartském předměstí Zuffenhausen. Budou umístěny podélně vpředu, pohon bude na zadní nápravu či všechna čtyři kola. V době, kdy bude mít za čtyři roky Panamera oficiální premiéru, už také bude mít Porsche v sériové nabídce svou vlastní dvouspojkovou převodovku á la DSG. Vzhledem k tradici však bude jistě nabízet i ruční řazení.

Ve třídě luxusních GT bude Panamera přímým konkurentem pro Bentley Continental GT, Ferrari 612S či Aston Martin DB9. Vzhledem ke svému výkonu, který se bude podle použitého motoru pohybovat zhruba mezi čtyřmi sty až šesti sty koňmi, očekáváme srovnatelné či lepší hodnoty zrychlení a nejvyšší rychlosti jako u konkurence. To znamená, že nejsilnější verze Panamery by měla zrychlovat na stovku za méně než 4,5 sekundy a v maximální rychlosti se dostat na 330 km/h. Vzhledem k výrobním objemům očekáváme, že bude mít ocelovou či hliníkovou karosérii. Hmotnost se bude proto pohybovat kolem 1600 kg.

Marek Nastoupil

28.7.2005 11:12

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist