První pohled na příští Focus RS

Výkon až 300 koní, pohon všech kol, soutěžní komponenty a průduchy na všech stranách dají opět oživnout legendě Cosworth.

S ročním předstihem uvedl nedávno Ford na veřejnosti svou vizi, jak bude vypadat příští Focus WRC, postavený na základě nové generace jeho nejúspěšnějšího auta. Proti zvyklostem ho nenasadí do WRC souběžně se začátkem prodeje nového modelu, nýbrž si rok počká a mezitím dojezdí současnou verzi WRC 04, týmem zevrubně vyzkoušenou. Alespoň že zároveň s premiérou příštího WRC oznámil své setrvání v soutěži na další čtyři roky, k čemuž ho vedlo vědomí, že šance na titul má v rallye mnohonásobně vyšší než ve Formuli 1, ze které s týmem Jaguar na konci této sezóny odešel.

Na našem upraveném záběru je vidět, jak by mohl vypadat příští Focus RS, který měl už v první generaci totožné vnější rozměry s tehdejším McRaeovým závodním autem a který se zapsal do dějin Fordu jako jedno z jeho nejlepších aut pro jízdu.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Nová verze, vycházející ze sériového třídveřového Focusu, bude také rozšířená a snížená a snadno rozpoznatelná díky rozměrným ráfkům a velkým průduchům v čelní masce a na kapotě. Stejně velké křídlo jako u závodní verze se na ní asi neobjeví, spíše by mohlo opět jít o přídavný spoiler na zadní hraně střechy.

Podle předběžných plánu by měl přeplňovaný čtyřválec z minulého RS skončit v příštím Focusu ST. Nadcházející generace RS se tak dočká ještě větších úprav, než jaké měl předchozí model, a vzhledem ke svým komponentům a kvalitám by si mohla vysloužit i označení Cosworth, naposledy používané pro vrcholné provedení Escortu, který zůstal ve výrobě až do začátku roku 1996.

Jestliže předchozí RS vyzařoval díky upravené a snížené karosérii a dílům od největších jmen v branži opravdu soutěžní auru, RS Cosworth půjde ještě dál a po Impreze STi a Lanceru Evo se stane třetí plnohodnotnou WRC replikou na silnici.

S předchozí verzí ho bude pravděpodobně pojit jak seznam dodavatelů – brzdy Brembo, tlumiče Sachs, samosvorné diferenicály Quaife, spojka AP Racing, turbodmychadlo Garrett, osmnáctipalcová kola OZ a speciální pneumatiky Michelin – tak i fordovská sytě modrá barva a upravený interiér s hliníkovými a karbonovými doplňky, anatomickými sedačkami a číslovaným štítkem. Série posledního RS byla omezená na čtyři tisíce kusů, ale o výrobních plánech pro příští generaci se zatím nic neví.

Jisté je to, že pokud má být cítit posun mezi předchozím a budoucím Focusem RS, příští verze se bude muset opravdu hodně snažit, protože ta minulá předváděla fenomenální jízdní vlastnosti, včetně bočního přetížení 0,94 g a více jak -1,0 g při brzdění.

Focus RS bude proto vybavený dvěma pádnými argumenty – pohonem všech kol a přepracovaným motorem s úpravami od Cosworthu a výkonem kolem 280 koní. Když budou chtít udělat opravdu dobrý dojem, dají mu rovných 300. Mohlo by jít o přepracovanou verzi přeplňovaného čtyřválce 2,3 l, se kterým v příštím roce vyjede Mazda 6 MPS.

Jestli se Focusu podaří snoubit dohromady neuvěřitelné chování a citlivost první generace s tak vysokým výkonem a pohonem všech kol, nebude mít ve své třídě konkurenci.

S šestistupňovou ruční převodovkou (tou dobou by mohla ale být i automatizovaná) se bude zrychlení na 100 km/h pohybovat pod pěti sekundami a nejvyšší rychlost kolem 250 km/h.

redakce autoweb.cz

30.11.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist