autoweb.cz > Mercedes-Benz > První obrázky nového Chrysleru 300
První obrázky nového Chrysleru 300
Z dílen Chrysleru se na světlo světa dostala první sada detailních záběrů chystaného sedanu 300. Model nahradí úspěšný Chrysler 300, který důstojně repezentuje značku už od roku 2004, a to nejen v Americe. Auto se jako 300C prodává také v Evropě a příští generace by měla na tuto tradici navázat. Nový model uvidíme už za necelé dva měsíce na autosalonu v Detroitu.
Na konkrétní informace je Chrysler skoupý. Přesné specifikace podvozku tají také Dodge, který stejnou technikou vybavil nový Charger, představený před měsícem. Zřejmě jde o evoluci platformy LX, na níž vyrostly oba současné modely. Její vývoj probíhal s pomocí Mercedesu a LX má přední nápravu z třídy S (W220) a celou řadu dílů ze staré třídy E (W210) včetně pětiprvkové zadní nápravy.Pod kapotou auta se objeví nové převodovky na místě starých pětirychlostních automatů rovněž od Mercedesu. V případě šestiválcových modelů bude nový také motor. Jednotka Pentastar o objemu 3,6 litru už pohání Challenger nebo Grand Cherokee modelového roku 2011 výkony od 287 do 309 koní. Sedan 300 zůstane někde na půli cesty mezi těmito hodnotami, očekávejte přibližně tři sta koňských sil a lehce přes 350 newtonmetrů.
Osmiválcové jednotky nové nebudou, nicméně poslední generace motorů Hemi navzdory rozvodům OHV nepatří do starého železa. Základní motor o objemu 5,7 litru umí pod lehkou zátěží odpojit až čtyři válce a má proměnné časování ventilů. Pod kapotou Challengeru dává sympatických 380 koní. 300 pravděpodobně dostane o něco méně, současná generace vládne 365 koňským silám a 530 newtonmetrům.Chrysler vyrábí také osmiválec Hemi 6.4, jehož objem odpovídá označení. Ten se objeví pod kapotou verze SRT8. Má jiný blok než 5.7, kovanou klikovou hřídel a odlehčené písty. Neumí odpojovat válce – je naladěný na vysoké výkony, ne na spotřebu. 6.4 vychází z jednotky Hemi 6.1 o výkonu 425 koní, která poháněla 300C SRT8 dosud (a také Charger a Challenger SRT8). Pod kapotou nového Challengeru má nejnovější Hemi 475 koní a 625 Nm.
Jak už bylo řečeno, v nabídce se objeví také pohon všech kol. U dosavadních modelů vycházel ze systému Mercedesu, a pokud se technika aut změní pouze evolučně, můžeme příbuznost předpokládat i nadále. Žádné informace zatím nemáme o verzi kombi, ale současný Chrysler 300C ji úspěšně nabízí. Na trhu v USA příliš důležitá není, kolem premiéry se auto obejde bez ní. V Evropě ovšem kombi tvoří desítky procent prodejů většiny aut. Pokud to Chrysler myslí se starým kontinentem vážně, bez pětidveřové třístovky nemůže zůstat dlouho.
autoweb.cz