První jízdní dojmy: Renault Captur dostal novou vizáž a motorizačně vyspěl

Renault Captur slaví desetileté působení na trhu s více než 2 miliony prodaných kusů. Toto francouzské SUV se dočkalo výrazné modernizace, která mu přinesla nový vzhled a vylepšené jízdní vlastnosti. Renault se v poslední době zaměřuje na odlišení svých modelů od konkurence a Captur je toho zářným příkladem. První jízdy v okolí španělského Madridu to jenom ukázaly.
nouveau-renault-captur-e-tech-full-hybrid-145-techno-blanc-nacre-46-1100x618.jpgCelá galerie 36 Zdroj: Renault

Modernizovaná přední maska jako umělecký prvek

Na úvodní prezentaci o přepracovaném vizuálu sdělil Łukasz Głowala, brand manažer Renaultu pro východní trh, že Captur nevnímá jen jako zmodernizovaný automobil, ale jako zcela nový koncept. Toto tvrzení se nám potvrdilo při samotném převzetí testovacích vozů. Captur nyní působí mnohem agresivnějším dojmem díky přepracované kapotě s výraznějšími svalnatými tvary, nové přední masce a světlům. Přední maska je nyní hranatější a protáhla se až ke světlometům, což dává vozu umělecký nádech. Při bližším pohledu nešlo přehlédnout zlomy uprostřed masky, které obklopují jakési rozdělené diamanty směřující do boků k světlům. V centru masky se nachází modernizované logo Renaultu. Maska už neslouží jako přívod vzduchu k motoru, ale jako estetický prvek. Chlazení je nyní umístěno v úzké liště nad nárazníkem a v samotném nárazníku.

Podle Jitky Skaličkové, tiskové mluvčí Renaultu, má tento nový vizuál, kombinující hru světel a různorodých materiálů, představovat cestu francouzské značky k elegantnosti a unikátní identitě.

Z větší dálky Captur nyní působí atletičtějším dojmem, získal na dynamičnosti díky změněným postranním prolisům. Tato proměna jasně ukazuje, že Renault cílí na mladší klientelu, která si potrpí na výrazné exteriérové prvky, jež musí na silnici zaujmout.

Elegantní světelné prvky a zlepšená svítivost

Francouzi zakomponovali své logo i do nových světel denního svícení, jejichž tvar připomíná polovinu kosočtverce. Změnila se i samotná přední světla, která nyní ve všech specifikacích obsahují LED segmenty. Z vlastní zkušenosti musíme uznat, že inženýři zlepšili svítivost a pokrytí celé plochy silnice, což posunulo Captur o několik kroků výše v technologické vyspělosti. Zadní světlomety si ponechaly svůj agresivní tvar zasahující do středu pátých dveří, ale nově mají průhledné plastové krytí, díky kterému lépe vynikají jejich vnitřní světelné segmenty.

Důkazem, že značka staví svůj úspěch na silném vizuálním jazyku, je možnost vybrat si ze 14 různých dvoubarevných kombinací. My jsme usedli za volant Capturu, který kombinoval bílou barvu s odstínem Champagne na zrcátkách a střeše. Tato kombinace byla velmi povedená.

Interiér s důrazem na pohodlí

Při prvním usednutí za volant nás potěšilo, že posed zůstal stejně příjemně vysoko, což je pro řidiče menšího vzrůstu velmi vítané. Displej přístrojového štítu prošel obměnou a nyní může dosahovat velikosti až 10,25 palce, záleží na konfiguraci. Oceňujeme jeho rychlost a kvalitu vykreslení, což svědčí o důkladné práci v továrně a při testech. Prostřední displej, postavený vertikálně, získal propojení s Androidem, což přináší například výhodu Google map. Ačkoli uživatelé Apple mohou mít výhrady, tento krok automobilky byl velmi chytrý. Android systémy jsou intuitivní a rychle reagují na pokyny uživatele. A buďme k sobě upřímní – většina zákazníků Capturu používá mobilní telefony s Androidem.

Celkový pocit z interiéru naznačuje, že Captur dospěl. Když jsme chvíli seděli za volantem verze Techno ve výbavě Evolution, kterou Renault očekává jako nejprodávanější, cítili jsme se jako v obývacím pokoji. Byli jsme obklopeni textilními materiály kombinovanými s klasickými plastovými prvky, šedá sedadla se žlutým prošíváním byla velmi pohodlná a poskytovala příjemné vedení, vše bylo doplněno několika chromovanými detaily a nechybělo ani dostatek úložných prostor pro drobnosti. Naopak u výbavy Esprit Alpine, která se u Capturu objevuje poprvé, jsme cítili sportovní odkaz v podobě sedadel s umělou kůží a sportovních pedálů s hliníkovými kryty.

Prim hraje full-hybridní jednotka

Pod kapotu inovovaného Capturu můžete vybírat až z pěti motorů: litrového benzinu, dvou mild-hybridů (140 a 160 koní), LPG (v kombinaci s litrovým benzinem) a full-hybridní jednotky, která zahrnuje čtyřválcový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 145 koní a dva elektromotory. V okolí Madridu jsme měli možnost vyzkoušet pouze full-hybridní jednotku, se kterou jsme se již setkali u nových modelů Renaultu. Připomeňme, že francouzští inženýři zde použili inteligentní multimódovou převodovku se zubovými spojkami, která nemá žádnou spojku, ale disponuje čtyřmi převodovými stupni pro benzinový motor a dvěma převodovými stupni pro hlavní elektromotor. Ačkoli jsme tuto převodovku v minulosti příliš nechválili, nyní se zdá, že došlo k jejímu výraznému přepracování. Její chod při testování byl překvapivě plynulý, a při lehkém tlaku na pedál poslouchala téměř na slovo, řadila hladce a bez zaváhání. Při větším zatížení se sice jemně bránila, ale Captur není určený pro závodníky, spíše pro klidnější a vyrovnanější styl jízdy.

Výjimečná spotřeba paliva

Podvozek si zaslouží výraznou pochvalu, protože byla upravena síla a rychlost tlumičů a kalibrován posilovač řízení. Výsledkem je mnohem přesnější řízení – stačí lehké otočení volantu a Captur okamžitě reaguje, kabina je tišší a jízda na silnici příjemnější a přesnější. Po ujetí třistakilometrové vzdálenosti, zahrnující dálnice, okresní silnice a španělské vesnice s množstvím zpomalovacích prahů, jsme dosáhli spotřeby 4,2 litru na 100 kilometrů. Je třeba zdůraznit, že jsme Captur nešetřili a simulovali jsme jízdu klasického řidiče – rychlou a dynamickou na dálnicích, vyrovnanou a klidnou na okreskách a v obcích. Výsledky nás příjemně překvapily.

Cílení na mladší generaci řidičů

Renault Captur má potenciál zaujmout své nejbližší konkurenty zejména díky odvážným změnám ve vzhledu a zlepšení svého full-hybridního motoru. Tímto může přilákat nové, mladé zákazníky. Tomu odpovídá i cenová politika. S plně hybridním motorem E-Tech začíná základní cena nového modelu Captur na 670 000 Kč pro verzi Techno a 740 000 Kč pro verzi Esprit Alpine. Přičemž základní cena Capturu s nejslabší motorizací je 475 000 korun za verzi Evolution a dále pak 520 000 Kč, za verzi Techno a 705 000 Kč za verzi Esprit Alpine. Zákazníci mohou využít bonus při výkupu jejich stávajícího vozu.

19.6.2024 12:16| autor: Sabina Sarkisovová | zdroj: Osobní zkušenost

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist