autoweb.cz > Kia > Kia Cee'd > První jízda: Kia Cee’d
První jízda: Kia Cee’d
V segmentu C je teď hodně horko, momentálně je tam 39 různých modelů a to sem ještě míří Nissan se svým novým hatchbackem. Proto si dala Kia hodně záležet, aby se nový Cee’d povedl. Jak moc, to jsem zjišťoval na španělském pobřeží.
Oproti původnímu Cee’du ten nový narostl do délky, zato od země naměříte o 10 milimetrů méně. Zvětšil se i zavazadlový prostor na 380 litrů. Design sice je subjektivní věcí, ale těžko můžete namítnout, že je kontroverzní. Je líbivý, má ostře řezané rysy a i když je vidět, že byl navržen na co největší prostor, rozhodně nevypadá otyle.
Kia Cee’d fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Jako důkaz může posloužit fakt, že někteří kolegové jej v zrcátku přirovnali k Maserati. Bod pro Kiu. Je ale třeba přiznat, že na tom má největší podíl pás diod. Ten je ale k dispozici až ve vyšší výbavě společně s xenony. A těch tu – ruku na srdce – nebude jezdit tolik.V oblasti motorů Kia nenechala nic náhodě. Nabízí čtyři motory – dva benzinové a dva naftové. A aby se to nepletlo, je to buď čtrnáctistovka nebo šestnáctistovka.
Benzinová čtrnáctistovka má rovnou stovku koní, to u silnější šestnáctistovky byste naměřili celkem 135 koní. Naftový motor o objemu 1,4 litru má výkon 90 koní, silnější jedna šestka odevzdává 128 koňských sil.
Výkon je pak přenášen výhradně na přední kola skrze šestistupňovou převodovku. Ta může být buď manuální, nebo automatická, v případě benzinové jedna šestky se bavíme o verzi se dvěma spojkami.
V rámci testovacích jízd jsem vystřídal několik vozů, bohužel jsem měl štěstí jen na skvěle vybavené verze. V testovací flotile jich byla většina, takže na dojmy z nejlevnějších verzí si budete muset pár týdnů počkat. Dojem ze zpracování interiéru ale byl velmi dobrý. Místa je dostatek i vzadu a pohodlnou polohu jsem našel během chvilky. Co se týče materiálů nebo slícování, dá se vytknout máloco.
Displej má ohromné rozlišení, málokdo ho rozezná od normálního budíku.
Měl jsem ale trochu problém zapamatovat si, kde najdu jednotlivá tlačítka. Jsou doslova rozesetá po celé palubní desce, naštěstí to bude problém jen nejvybavenějších verzí, kde na ně prostě nezbylo místo. Když už jsme u nejvyšší výbavy, nedá mi to nezmínit displej Supervision, který v kapličce přístrojové desky nahrazuje ručičkový tachometr. Smekám pomyslný klobouk, má obrovské rozlišení a vedle klasického otáčkoměru jej prakticky nerozeznáte. Škoda, že využití trochu vázne. Nedokáže zobrazit navigaci ani jiné informace, které bych tu čekal. Využití se tak smrskne jen na několik základních údajů, které by dokázal zobrazit i normální displej.Jízdně je Cee’d nastavený komfortně a není tak toporný jako třeba nová i30. To ale neznamená, že by se v zatáčkách nějak nakláněl nebo snad odskakoval. Působí jistě a ani při přejetí nerovností od stopy nepoleví. Kam až sahají možnosti víceprvkové zadní nápravy si budeme muset schovat na české silnice, ve Španělsku jsem vymletý asfalt (bohudík) nenašel. Elektrický posilovač je ve vyšších verzích třístupňový a umožňuje přímo na volantu měnit jeho účinek a to od komfortního, přes normální až po sportovní. Odezvu nenajdete sice ani v jednom, ale alespoň v tom sportovním jsem měl pocit že něco řídím.
Místa je dost i vzadu. Kufr nabídne 380 litrů, po sklopení uložíte až 1318 l.
Benzinová šestnáctistovka, se kterou jsem se svezl hlavně na dálnici a blízkých silnicích, je skvěle odhlučněná a když už do kabiny něco pronikne, jde o příjemné tóny. Ráda se točí, nejvyššího výkonu 135 koní dosahuje při 6300 ot/min. Na rychlostních silnicích jsem ale častokrát musel podřazovat i o dva stupně dolů. Šestka má dlouhý převod a do kopců častokrát nestačí ani pětka. Na dálnici jde jinak o příjemného společníka, při tradiční sto třicítce točí lehce nad tři tisíce otáček za minutu. Spotřebu uvedu jen tabulkovou, protože testovací auto nebylo ani pořádně zajeté. Podle tabulek by mělo do motoru putovat maximálně 5,8 l/100 km.Krátce jsem vyzkoušel i naftovou šestnáctistovku. Ta mě překvapila hlavně kultivovaností, podíl na tom ale má i celkové odhlučnění vozu. Při vyšších rychlostech slyšíte hluk od zrcátek, o motoru ani nevíte. Má dobrý zátah a s výkonem jsem neměl sebemenší problém, byť jsem na dálnicí nezavítal. Na okreskách mě překvapil celkovou agilitou, kterou bych od dieselu nečekal. Nejvyšší výkon 128 koní přichází ve 4000 ot/min, to kroutící moment je k dispozici v rozmezí 1900 – 2750 otáček a dosahuje hodnoty 260 Nm.
Celkově mě nový Cee’d hodně překvapil, oproti předchozí verzi je o mílový krok napřed. Vypadá mladistvě, dobře jezdí a je našlapaný všemožnou technikou, kterou mu můžou závidět i modely o třídu vyšší. Ostatně, tuhle strategii už Kia razila i s Picantem, takže se dají čekat i podobné úspěchy. Bude ale lepší než Golf? To si budete muset počkat až na redakční test z českých silnic.
Cenu Kia ještě neodhalila, stane se tak 26. 4. při uvedení na český trh. Základní verze by se mohla pohybovat okolo 300 000 Kč.