První fotky Range Roveru Sport

Až 375 koní výkonu, nižší podvozek a sportovnější tvary z něj dělají první rychlé auto své značky s nepokrytým zaměřením na silnice.

Premiéru bude mít za měsíc v Detroitu, ale první pohled na zcela nový model Range Roveru je s tradičním předstihem vidět už dnes. Nová modelová řada má značce navrátit silniční sportovnost, v poslední době přisvojovanou hlavně ze strany BMW X5 a Porsche Cayenne.

Se zveřejněním prvních fotek automobilka zároveň připomíná, že to byl právě Range Rover, který jako první auto na světě spojil dohromady vlastnosti tereňáku, vysoké výkony a praktičnost a pohodlí luxusního kombi. Termínem SUV se dnes už ohání skoro každá značka na trhu, ale historicky patří podle Land Roveru právě do Anglie.

Range Rover Sport se sice tváří jako snížená a agresivnější alternativa klasického Range Roveru, ale technicky s ním nemá skoro nic společného. Matoucí podobnost názvu s klasickým Range Roverem je vzhledem k jeho celosvětově popularitě a síle image sice pochopitelná, ale na druhou stranu jde opravdu o novou modelovou řadu, která by si určitě zasloužila svébytný název. Zatímco současný Range Rover pochází z dob spolupráce s BMW, nastupující Sport je celý založený na nové generaci Discovery, včetně motorů a převodovek vypůjčených od Jaguaru a dalších dílů v rámci Fordovy skupiny PAG.

Pohánět ho budou tři motory a ani o jednom z nich se nedá říct, že by měl dělat označení Sport ostudu. Turbodieselový šestiválec 2,7, vypůjčený z faceliftovaného Jaguaru S-type a chválený zejména pro svůj jemný chod, bude hrát roli základní verze. Sport by s ním mohl u nás stát kolem 1,8 milionu korun.

V nabídce bude i tradiční osmiválec 4,4 l, který má u Range Roveru výkon 286 koní. Vrcholným provedením bude přeplňovaný osmiválec s kompresorem o objemu 4,2 litru, převzatý také od Jaguaru a upravený pro potřeby dvou a půl tunové hmotnosti a případné terénní jízdy. Ve Sportu tak bude mít výkon 375 koní a točivý moment kolem 550 Nm.

Všechny verze budou mít šestistupňovou automatickou převodovku a u té nejsilnější lze očekávat zrychlení na 100 km/h za zhruba sedm a půl sekundy. Nejvyšší rychlost by se mohla pohybovat až k 240 km/h.

Sport je vedle klasického Range Roveru o 14 cm kratší a 7 cm nižší, ale v porovnání s výchozí Discovery má také o 150 mm kratší rozvor kol. S Discovery má společnou jak oddělenou karosérii od podvozku, tak i pneumatické odpružení a nezávislé zavěšení všech kol.

Přebírá také systém Terrain Response s pěti stupni nastavení podvozku pro různé povrchy a nejsilnější verze bude mít v základní výbavě i systém Dynamic Response s aktivními stabilizátory pro jistější průjezdy v zatáčkách; nižší verze ho budou mít za příplatek.

O silničním zaměření Sportu nemusí přes povinné a jistě kvalitní chování v terénu nikdo pochybovat. Už teď je jisté, že řada majitelů na něj dá obří kola a nízkoprofilové pneumatiky, se kterými mu to bude nejvíce slušet, a jediný terén, který bude takto upravený Sport zdolávat, budou příčné retardéry na silnicích.

Range Rover Sport se začne prodávat na českém trhu na jaře příštího roku.

redakce autoweb.cz

29.11.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist