Prototyp Škoda Fabia RS Rally2 si můžete prohlédnout v Národním technickém muzeu

Škoda Auto slavnostně předala do sbírek Národního technického muzea jeden ze dvou prototypů vozu Škoda Fabia RS Rally2, který byl speciálně vyvíjený pro asfaltové tratě.
rsz_230105-skoda-fabia-rs-rally2-prototype-1_cb0fa54b-1100x618.jpg Zdroj: Škoda Auto

Škoda Fabia Rally2 jde ve stopách jednoho z nejúspěšnějších vozů kategorie Rally2 posledních let. Škoda Motorsport vyvinula pro tento vůz nový motor, dále vylepšila ovladatelnost, pohonné ústrojí a elektroniku a v neposlední řadě znovu zvýšila bezpečnost posádky. Rozsáhlé testování na asfaltu, šotolině a ledu, stejně jako za rozmanitých povětrnostních podmínek přineslo rallyové novince optimální vyladění, aby mohla úspěšně usilovat o vítězství a tituly v rukou zákaznických týmů.

Detailní pohled

„Návštěvníky NTM jistě zaujmou inovativní technická řešení vozu Fabia RS Rally2, například bezpečnostní rám z celkem 35,8 metru vysokopevnostních ocelových trubek. Za litými 18palcovými koly jsou vidět brzdové kotouče s optimalizovaným vnitřním chlazením, přední mají průměr 355 mm a zadní 300 mm. Dále bych rád upozornil na novou kinematiku podvozku, zvýšenou odolnost komponent, zlepšenou funkčnost diferenciálu nebo zvýšenou účinnost převodovky. Škoda Fabia RS Rally2 je navržena tak, aby obstála i v extrémních provozních podmínkách,“ uvádí  Johannes Neft, člen představenstva Škoda Auto za oblast Technického vývoje.

Dlouhodobá spolupráce

Umístění RSové Rally2 Fabie do expozice Národního technického muzea je možné díky dlouhodobé spolupráci právě mezi  NTM a firmou Škoda Auto. „Již Václav Klement, spoluzakladatel a vizionář mladoboleslavské společnosti, položil v roce 1935 základy naší sbírky darováním prvních tří motocyklů. Nechyběl mezi nimi sportovní dvouválec Laurin & Klement (Slavia) CCR, z něhož byl odvozen závodní speciál pro Václava Vondřicha, vítěze neoficiálního mistrovství světa ve francouzském Dourdanu v roce 1905. Magnetem naší stálé expozice je také velký otevřený vůz L&K RK/M, s nímž před 110 lety dosáhl řady úspěchů Saša Kolowrat, nebo závodní Škoda 130 RS, nejúspěšnější poválečný československý sportovní vůz“, dodává Karel Ksandr, generální ředitel Národního technického muzea.

9.1.2023 1:39| autor: Tomáš Malík | zdroj: Škoda Auto

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist