Test Kia Sportage: Projeli jsme se novou generací, Karoq nebude mít lehké spaní

Kia v lednu zahájila kompletní proměnu své značky a přichází na trh s novou Sportage, která se kromě nového výrazného loga pyšní ostrými křivkami. Jak se v ní ale jezdí?
kia_sportage_nq5_2022_statika_5-1100x618.jpgCelá galerie 49 Zdroj: Kia

Kia nabízí nově Sportage páté generace v hybridní i plug-in hybridní verzi. My jsme si pro jízdy v krkonošském terénu vybrali onu hybridní v kombinaci s pohonem 4×4 a nestačili jsme se divit.

Změna vizuální identity

Když tohle auto potkáte na ulici, určitě ho nepřehlédnete a budete překvapeni, že se jedná právě o kus z automobilky Kia. Sportage kromě ostrosti nabyla i na eleganci, atletičnosti a dynamice.

Vpředu vás zaujme na první pohled propracovaná černá mřížka propojující tygří masku s novými LED světly denního svícení ve tvaru bumerangu. Vzadu pak pozorujete splývavou záď přecházející do zadních světel.

Další radost pak Kia přináší všem milovníkům barev aneb Sportage si můžete vybrat ve 13 barevných odstínech a 9 z nich můžete kombinovat s černou střechou. A věřte tomu, že žlutá Splash Lemon nebo oranžová Orange Fusion fakt stojí za to. A aby toho nebylo málo, můžete si vybrat z šesti typů kol.

Vevnitř jako v bavlnce

Jelikož se Sportage zvětšila, je v ní pohodlněji i uvnitř. Při usednutí do sedadla řidiče vás na první pohled zaujme dvojice digitálních displejů, které jsou spojené a mají velmi vysoké rozlišení. Pod nimi pak najdete multifunkční dotykový displej pro systém infotainmentu a klimatizace.

Jedná se o úzkou lištu, která vždy ukazuje buď nastavení jednoho nebo druhého výše zmíněného, ale nikdy ne v kombinaci. Dle mého je to fancy záležitost, která ale odvádí pozornost od řízení, takže je potřeba se s ní naučit ladně zacházet.

Změn doznal i středový tunel, který má pro volbu polohy převodovky nově otočný ovladač, který je následován ještě jedním otočným „tlačítkem“, kterým si lze volit jízdní režimy.

Jak se s ní jezdí?

Nádherně. A to hlavně díky adaptivnímu podvozku. Jelikož jsme si naše první dojmy vyzkoušeli na zasněženém a následně totálně mokrém povrchu v našich nejhezčích horách, můžeme konstatovat naprostou spokojenost.

Po prvních kilometrech vůbec nebylo cítit, že nám pod koly ubíhá sníh nebo hektolitry vody. Sportage se naprosto přizpůsobila povrchu, po kterém jela, a neměla jsem ani minutu pocit, že bych se s ní měla dostat do nepříjemné situace.

Tohle je totiž ideální volba pro ženu. Dámy, nechci nás podceňovat, ale někdy prostě v kritických situacích (jakým je právě větší déšť nebo hodně sněhu), zmatkujeme. Sportage vám to ale nedovolí. Nepoznáte totiž u ní rozdíl povrchu, a to ani pod plným plynem. Navíc je příjemně odhlučněná.

Po návratu do garáže pak na nás vykoukla spotřeba 6,2 l/100 km, což je optimální i vzhledem k dnešním cenám pohonných hmot.

Tenhle šmudla má obrovský potenciál stát se opravdu dobrým autem a já se neskutečně těším, až ho podrobíme detailnímu testu, kde vyzkoušíme jeho další funkce. Aneb v Žilině, kde se Sportage vyrábí, prostě ví, co se u jejich českých sousedů bude líbit. I když nejen u nich…

18.3.2022 9:19| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist