autoweb.cz > Mazda > Mazda MX-5 > Příští Mazda MX-5 dostane motor 1,3 l s turbem
Příští Mazda MX-5 dostane motor 1,3 l s turbem
Roadster Mazda MX-5 je naším oblíbencem. Jenže má jeden problém – je to auto. A protože auto je zlé a špatné a zabíjí lední medvědy, musí snížit emise a spotřebu paliva. Každé malé dítě už sice dnes ví, že souvislost mezi emisemi CO2 produkovanými člověkem a globálním oteplováním je sporná, jenže emisní limity platí a jsou stále přísnější.Než tedy někdo dostane rozum a tyhle ekoteroristické výmysly zruší, musíme se smířit s tím, že i Mazda MX-5 dostane nové downsizované motory s přeplňováním. Dobrou zprávou pro všechny fanoušky ale je, že roadster MX-5 nebude hybrid nebo diesel. Všechny motory budou spalovat klasický benzín a budou roztáčet zadní kola.
Mazda MX-5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Mazda MX-5, která přijde v roce 2012, dostane novou generaci motorů SkyG, kterou Mazda právě vyvíjí a uvádí postupně na trh. Základní model MX-5 má mít motor 1,3 l a přeplňováním turbem, který má nabízet minimálně 125 koní výkonu. Zdá se vám to málo? Podle posledních zpráv bude roadster s plátěnou střechou vážit pod 1100 kg, takže by to mohlo stačit.Druhý motor bude pravděpodobně šestnáctistovka, rovněž s přeplňováním, a k dostání bude ve variantě s výkonem až 180 koní. Bude pohánět verzi s plátěnou i skládací pevnou střechou, která přidá přibližně 30 kg hmotnosti.
Spekulovalo se, že Mazda MX-5 dostane i novou generaci rotačního motoru Wankel, ale podle dostupných informací se nic takového nechystá, neboť vývoj nové generace Wankelova motoru v Mazdě vázne.
Nová Mazda MX-5 ale díky malým čtyřválcům bez problému vyhoví chystaným emisním limitům jak v Evropě, tak i limitům spotřeby v USA. Základní motor se podle všeho vejde se spotřebou do 6 l/100 km.
autoweb.cz