autoweb.cz > Mazda > Mazda MX-5 > Příští Mazda MX-5 – další podrobnosti
Příští Mazda MX-5 – další podrobnosti
Zatímco většina automobilek stále nechce přejít na filozofii snižování hmotnosti, Mazda se toho nebojí a každý nový model přináší úsporu několika desítek kilogramů. Výjimkou nebude ani nová generace Mazdy MX-5, která dorazí už příští rok na autosalon v Tokiu.
Mazda MX-5 nenaroste, možná se dokonce ještě zmenší. Cílem je totiž dostat prázdnou hmotnost auta pod 1000 kilogramů. K pohonu tak bude bohatě stačit malý downsizovaný přeplňovaný motor. Jedny informace hovoří o jednotce 1,3 l, jiné se přiklánějí k motoru 1,5 l.Nižší hmotnost a malý motor pomůžou dostat emise a spotřebu do velmi přijatelných mezí, ale výkonuchtiví zákazníci určitě nepřijdou zkrátka. Základní jednotka bude produkovat minimálně 110 koní, nejvyšší verze pak kolem 180 koní. Pohon zadních kol samozřejmě zůstane.
Důležité je, že Mazda umístí důležité prvky doprostřed vozu mezi nápravy. Podobný koncept fungoval na kupé Mazda RX-8 a stejný použije Mazda i na nové MX-5. Zadní náprava se tak posune dále a kola budou v rozích. Motor se přesune až za přední nápravu a výfuk i nádrž zase před zadní nápravu. Je možné, že koncovky výfuku budou ústit před zadními koly.Takové rozložení hmotnosti pomůže ovladatelnosti. Díky technologiím známým z kupé Mazda RX-8 se také výrazně zvýší torzní tuhost malého dvoumístného roadsteru a dokonce prý nebude potřeba používat speciální výztuhy, které najdete na současném modelu. To uspoří přibližně 100 kg hmotnosti.
Mazda MX-5 se tak vrátí na samý počátek – opět to bude malý a velmi lehký sporťák. Mazda si včas uvědomila, že je současný model už příliš těžký a velký. Na druhou stranu, zmenšení a zjednodušení Mazdy MX-5 nechává v nabídce značky prostor pro větší a luxusnější roadster. Dočkáme se tedy konečně nové generace Mazdy RX-7?
autoweb.cz