Spy Photos: BMW Z4 AKTUALIZOVÁNO

Na střeše plech místo plátna, pod kapotou osmiválec z M3... BMW to s nástupcem Z4 myslí vážně.

AKTUALIZOVÁNO 29. 4. 9:40 Přidáno nové špionážní video z testování na Nürburgring Nordschleife

Kde jinde než na Nürburgring Nordschleife testuje BMW prototypy nové generace Z4 – sportovního roadsteru klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. V jedné věci však nový model klasický nebude: zatímco současná Z4 má tradiční plátěnou střechu, její nástupce bude chránit cestující skládacím plechem.

Ještě před několika málo lety přitom BMW halasně ujišťovalo, že těžké a neskladné střechy z kovu nepřipadají pro mnichovské kabriolety v úvahu. Pak ale přišel kabriolet řady 3

BMW Z4 velká fotogalerie

BMW Z4 fotogalerie

Nové BMW Z4 dostane také tvrdší „výraz“ a výkonnější motory. Mnohem výkonnější. Mnichovská automobilka údajně počítá se zástavbou dvakrát přeplňovaného řadového šestiválce, který nás tak ohromil v 335i. Z4 by se tak rázem ocitla v o třídu vyšší rychlostní kategorii než její přirozený rival Porsche Boxster. Najdou se ovšem tací (včetně nás), kdo věří, že s turbem to nikdy nebude ono.

Druhá možnost zní slibněji: následovník roadsteru Z4 M by údajně mohl být poháněn atmosférickým osmiválcem 4,0 l u BMW E92 M3, a to je jiná káva. Z4 by se tak mohla konečně pustit do boje s Mercedesem SLK 55 AMG, na který Mnichovští dnes nemají žádnou smysluplnou odpověď.

Těžiště prodejů samozřejmě zůstane na bedrech levnějších čtyřválců a šestiválců. Ty budou doplněny o systémy Efficient Dynamics, jako je úsporný alternátor, rekuperační brzdění nebo stop-start pro automatické vypnutí motoru při zastavení.

Doufejme, že inženýři BMW využijí této příležitosti a vymyslí něco s podvozkem Z4. Stávající model bohužel velmi přesvědčivě ukazuje, jak mohou pneumatiky run-flat zruinovat jízdní vlastnosti, zejména na hrbolatých českých silnicích. Ani řízení s elektrickým posilovačem není tak komunikativní, jak mnozí od BMW očekávají.

Některé zdroje zmiňují možnost přesunutí výroby Z4 z Jižní Karolíny do německého Řezna (Regensburg). To by se mělo projevit na zkrácení dodacích lhůt, ale nikoliv na cenách: nejlevnější nástupce Z4 s benzínovým čtyřválcem 2,0 l bude nadále stát lehce přes 900 000 Kč. Nový model dorazí k zákazníkům nejdříve v roce 2009.

autoweb.cz

29.4.2008 9:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist