autoweb.cz > MG > Připomeňte si TOP 5 novinek z letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2024
Připomeňte si TOP 5 novinek z letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2024
Na jednom z největších automobilových svátků na světě se už tradičně představují historické i moderní automobilky, a tak jsme pro vás sestavili přehled pěti nejdůležitějších novinek z letošního ročníku, které by vám neměly uniknout. Nebudeme dlouze chodit okolo horké kaše, takže se na ně rovnou pojďme podívat.
MG Cyber GTS
Znovuzrozená britsko-čínská značka MG si letošní Festival rychlosti v Goodwoodu vybrala pro velkolepé oslavy svého letošního 100. výročí od původního založení. A připravila si pro veřejnost jednu z nejlepších novinek letošního automobilového setkání – koncept elegantního sportovního kupé na základech produkčního roadsteru MG Cyberster.
Novinka si technicky zakládá na již existujícím roadsteru, a přestože je zatím pouhým konceptem, automobilka odhaluje i plány na budoucí výrobu. S novým kupé totiž zkouší oslovit potenciální zájemce a na základě jejich reakcí se rozhodne, zda jej uvede do výroby. První reakce automobilových médií i nadšenců jsou opravdu pozitivní a tak doufáme, že se tohoto kousku brzy dočkáme i na našich silnicích. Stejně jako Cyberster však bude na elektřinu.
Red Bull RB17
Adrian Newey je jedním z nejlepších inženýrů v šampionátu Formule 1, už dlouhodobě se věnuje vývoji monopostů stáje Red Bull Racing F1 a festivalu rychlosti odhalil i očekávaný silniční hypersport. Ten se konečně představil veřejnosti a oficiálně se jmenuje Red Bull RB17! Bohužel však, podle zatím známých informací to nevypadá, že by tahle bestie mohla vyrazit na veřejné silnice.
Red Bull říká, že nový hypersport RB17 na závodních okruzích poskytne jízdní schopnosti nejmodernějších monopostů Formule 1 a umí vyvinout přítlak až 1 700 kilogramů při 350 km/h! To je téměř dvojnásobek jeho hmotnosti, protože váží 900 kilogramů! A srdcem hypersportu je hybridní motor V10 s maximálním výkonem 1 200 koní a elánem vytáčet se k až 15 000 otáčkám za minutu!
Mercedes-AMG GT 63 Pro 4Matic+
Na milovníky rychlosti nezapomněl v letošním festivalu ani Mercedes-AMG a přivezl tam představit novinku, která se bude líbit všem, kdo nejnovější kupé GT 63 považují za až zbytečně praktické a málo řidičské. Během slavného závodu do vrchu na festivalu rychlosti debutovala nová pokročilejší verze Pro přivážející vyšší výkon, sofistikovanější aerodynamiku i lepší jízdní vlastnosti na okruzích.
Mercedes-AMG vylepšil čtyřlitrový vidlicový osmiválec twin-turbo dalšími 26 koňmi navíc, takže nejnovější Mercedes-AMG GT 63 Pro 4Matic+ disponuje až 611 koňmi, devítistupňovým automatem a pohonem všech kol. S novými aerodynamickými prvky pak disponuje o 29,9 kilogramů vyšším přítlakem na přední nápravě, novým zadním křídlem i největšími brzdami ze všech současných mercedesů AMG – přední kotouče mají průměr až 419 milimetrů!
Testy hot-hatchů
Honda Prelude Concept
Vzpomínáte si, když Honda začátkem loňského podzimu poprvé ukázala koncept novodobého sportovního kupé Prelude? Bude se vyrábět, a dokonce se bude prodávat i v Evropě. Právě na letošním festivalu rychlosti si nový koncept odbyl evropský debut a japonská automobilka k tomu využila oslav 25 let svých hybridních technologií. Prvním takovým modelem bylo kupé Insight z roku 1999.
Automobilka sice zatím neuvádí bližší informace o debutu produkčního modelu ani technická fakta, ale říká, že novodobé Prelude bude pohánět hybridní technika z nejmodernějšího Civicu. Ten se v minulosti stal českým Autem roku 2023 a má hybridní dvoulitrový čtyřválec i 184 koních. Na tohle se opravdu těšíme, protože ze všech nejlepších novinek z festivalu rychlosti je tahle pro nás ta nejdostupnější.
Auto Union Type 52 „Schnellsportwagen“
A to nejlepší jsme si nechali na konec – klasická divize Audi Tradition konečně přivedla na svět sportovní vůz navržený už v polovině třicátých let, ale vyrobený až v posledním roce. Auto Union Type 52 „Schnellsportwagen“ (rychlý sportovní vůz) byl vymyšlen už v roce 1935, ale nikdy nebyl vyroben a Audi se k tomu odhodlalo až nedávno ve spolupráci se specialisty na historické závoďáky.
Po zhruba devadesáti letech tak silniční Auto Union vyráží na asfalt a v elegantním těle skrývá tradiční kompresorem přeplňovaný vidlicový šestnáctiválec, typický pro Auto Union. Podle původního návrhu měl mít 4,4litrovou jednotku, ale v Audi se rozhodli pro vývoj většího šestilitrového motoru, díky čemuž je z původně očekávaných 200 koní lehce přes 500 koní. Věříme, že tohle je to nejúžasnější, co letošní Festival rychlosti v Goodwoodu spatřil.