autoweb.cz > Lancia > Přiláká Lancia Stratos dostatek zájemců?
Přiláká Lancia Stratos dostatek zájemců?
Když Pininfarina a Michael Stoschek představovali své nové dílo, moderní interpretaci Lancie Stratos, slíbili potenciálním zájemcům produkční verzi. Ovšem jen pokud se najde alespoň dvacet odvážlivců, ochotných zaplatit deset milionů za kus. Podle posledních zpráv se o svůj exemplář neoficiální vlajkové lodi Lancie přihlásilo už čtyřicet lidí a výroba menší série začíná být reálnou možností.
Stoschek i lidé od Pininfariny se o případné produkci vyjařují s nadějí. Zájem podle nich bude pokračovat a mohl by se dokonce ještě zvýšit. Nová Lancia Stratos se totiž objeví v celé řadě renomovaných časopisů, které ji testovaly pro svá únorová a březnová vydání. Mohlo by se dokonce stát, že plánovaná cena nepatrně klesne, vývoj totiž stál podle odhadů necelých sto milionů korun a velká část z ceny auta půjde právě na jeho zaplacení.
Ne že by náklady spjaté s výrobou auta byly nízké. Čtvrtinu z desetimilionové cenovky spolkne jen nákup 430 Scuderia, která autu poslouží jako dárce orgánů. Podobně jako původní Lancia Stratos, veleúspěšný rally speciál, který si v sedmdesátých letech půjčil techniku Ferrari Dino, má nový stroj od maranellských mimo jiné motor. Tentokrát jde o vidlicový osmiválec o objemu 4,3 litru. Zadní kola Stratosu žene 540 koňskými silami a pěti stovkami newtonmetrů.
Z konstrukce 430 vychází také platforma zakázkového skvostu od Pininfariny. Podvozek je zkrácený a do značné míry přepracovaný, ale základní rysy zůstaly. Zbytek karoserie už Italové postavili sami z karbonu. Uhlíková vlákna nevyztužují jen kostru auta a panely které ji pokrývají, ale také keramické brzdové kotouče původem od Bremba. Díky agresivní váhové politice má kompletní Stratos jen 1247 kilogramů suché váhy, což je na stroj se základy v „obyčejném“ Ferrari velmi slušné.