autoweb.cz > McLaren > Preview GP Maďarska
Preview GP Maďarska
Jediná východoevropská velká cena se jezdí od roku 1986. Po zrušení VC Rakouska se jedná o jedinou relativně dostupnou šanci českých fanoušků vidět F1.Z přírodních tribun je velmi dobrý přehled o dění na většině trati. Úzká trať plná zatáček prakticky vylučuje předjíždění a nedopřává jezdci oddech.Ani úprava první zatáčky na konci cílové rovinky na tom mnoho nezměnila. Povrch neustále pokrývá vrstva písku, což zvyšuje riziko vyjetí z optimální stopy.Závod se jezdí v horku, což jej v kombinaci s největší časovou délkou činí mimořádně fyzicky náročným. LEGENDA:startovní
rošt rychlostní
stupeň rychlost
(km/h) rychlost
(mph)boční
přetížení číslo
zatáčkyměřený
sektorčas
sektoručas
na kolocílová
čára Délka kola:
4,381 kmPočet kol:70Délka závodu:306,663 kmHlavní úseky
předjíždění:V zatáčce hned po cílové rovincet a před nájezdem do šikany na konci okruhu Nejrychlejší kolo:Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) – 1:19,071 RokVítězVůzMotor2004M.SchumacherFerrari F2004Ferrari 3.0 V102003F.AlonsoRenault R23BRenault 3.0 V102002R.BarrichelloFerrari F2002Ferrari 3.0 V102001M.SchumacherFerrari F2001Ferrari 3.0 V102000M.HäkkinenMcLaren MP4-15Mercedes 3.0 V101999M.HäkkinenMcLaren MP4-14Mercedes 3.0 V101998M.SchumacherFerrari F300Ferrari 3.0 V101997J.VilleneuveWilliams FW19Renault 3.0 V101996J.VilleneuveWilliams FW18Renault 3.0 V101995D.HillWilliams FW17Renault 3.0 V101994M.SchumacherBenetton B194Ford Zetec-R 3.5 V81993D.HillWilliams FW15CRenault 3.5 V101992A.SennaMcLaren MP4-7AHonda 3.5 V121991A.SennaMcLaren MP4-6Honda 3.5 V121990T.BoutsenWilliams FW13BRenault 3.5 V101989N.MansellFerrari 640Ferrari 3.5 V121988A.SennaMcLaren MP4-4Honda 1.5 V6T1987N.PiquetWilliams FW11BHonda 1.5 V6T1986N.PiquetWilliams FW11Honda 1.5 V6T Okruh z pohledu jezdců:
Heinz-Harald Frentzen – „Hungaroring se mi líbí, obzvláště poslední zatáčka je velice vzrušující a zábavná.“ Eddie Irvine – „Hungaroring je jeden z mých oblíbených okruhů. Neustálé změny směru jízdy vás uržují nepřetržitě ve střehu.“
Zdenda Balcar