Právě testujeme: Škoda Octavia Combi 4×4

Vyrazili jsme vyzkoušet kombíka nové Octavie, a hned s pohonem všech kol. Lepší místo než Tyrolsko v Alpách jsme si rozhodně nemohli vybrat.

Ve skutečnosti jsou tu kombíky s pohonem 4×4 i bez něj. Jako první jsem zkoušel dvoulitrové TDI s pohonem předních kol a především mě zajímalo, jestli bude cítit nějaká změna v chování zadní nápravy. Ne, tentokrát se nachytat nenechám, i kombíky mají v téhle motorizaci vzadu torzku – ale zadek je jinak těžký a ladění je tudíž mírně odlišné.

Prozatím se zdá, že kombík je trochu lépe odhlučněný a kliková náprava při přejezdu nerovností nebouchá tolik, jako v liftbacku. Na konečný verdikt si ale počkáme, až se nám kombík dostane do ruky v českých podmínkách.

Rozdíl, daný víceprvkovou nápravou, je ale znát. Konečně jsem měl možnost si to ověřit v Octavii Combi 4×4, která se s jinou zadní nápravou dělat ani nebude (ke klikovce by se nevešel zadní diferenciál). Auto je stabilnější v podélném směru a podvozek je znatelně tišší i na rozbité asfaltce.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

Co jsem zatím viděl, všechna zdejší testovací auta s pohonem všech kol mají motorizaci 1.8 TSI, avšak čtyřkolka bude k dispozici i s motory 1.62.0 TDI. Pro zákazníky, kteří budou toužit po dokonalejší nápravě k těmto motorům, tak bude jediným řešením sáhnout po verzi s pohonem všech kol. Připlatí si sice 53 – 55 tisíc Kč oproti verzi s pohonem předních kol (příplatek se mírně liší podle motorizace a výbavy), ale zato dostane mezinápravovou spojku Haldex 5. generace s nižšími ztrátami, když je zadní pohon odpojen (což je většinu času).

Čtyřkolky jsou také vybaveny systémem EDS na obou nápravách, který supluje samosvorné diferenciály. Ačkoliv na vrcholcích hor okolo Kitzbühelu ještě nějaký ten sníh leží, na okolních silnicích je sucho a teplo a ani štěrkové cesty nedovolí prozkoumat, jak rychlý je systém ve srovnání s minulou generací Octavie 4×4. Jisté je, že to není žádný teréňák, ale na prašných strmých horských cestách, nebo na zasněžených zimních silnicích nějaký ten rozdíl jistě znát bude.

Honza Koubek

29.4.2013 6:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist