autoweb.cz > Škoda > Škoda Octavia > Právě testujeme: Škoda Octavia 2.0 TDI
Právě testujeme: Škoda Octavia 2.0 TDI
Jaké to je, přesednout z benzínové dvanáctistovky do dvoulitrového dieselu? No, to si nechám do velkého testu a jen připomenu základní fakta o voze Škoda Octavia 2.0 TDI. Nový motor je lehčí a má teď výkon 150 koní v 3500 – 4000 ot./min. a točivý moment 320 Nm v 1750 – 3000. Opět máme v autě šestistupňový manuál a s ním bychom se měli dočkat spotřeby 5,0 l/100 km ve městě, 3,6 l/100 km mimo město a 4,1 l/100 km v kombinaci.
Zatím palubní počítač ukazuje 5,6 litru, ale to jsem jel hlavně po městě a pak po dálnici. Je pravda, že na delších rovinkách za městem a při rychlosti kolem 100 km/h ukazuje palubní počítač okamžitou spotřebu kolem čtyř litrů. Tak schválně, kam se celková hodnota spotřeby paliva nakonec dostane.
DOPORUČUJEME: Autoweb radí – jak koupit ojetý vůz Škoda
Výbava verze 2.0 TDI je hodně podobná jako u benzínového modelu 1.2 TSI, který jsme testovali před tím, ale je tu navíc střešní okno a to opět snižuje strop a i když nejsem žádný dlouhán, skoro se hlavou dotýkám polstrování. Nevím, jak se tu bude cítit Honza Koubek, až s autem bude jezdit a natáčet pro vás videotest…
Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Je tu také tlačítko pro nastavení jízdních režimů, ale protože má dvoulitrové tédéíčko vzadu jednoduchou vlečenou nápravu s torzní příčkou (já vím, že jsme kdysi trvdili něco jiného, ale čert aby se v těch nejasných prohlášeních automobilky na prezentaci vyznal…), nedočkáte se systému nastavení tuhosti tlumičů. Lze tak volit pouze mezi odezvou motoru a nastavením tuhosti řízení.
Tak, s chutí do testování! Pokud chcete o Škodě Octavia 2.0 TDI něco zásadního vědět, pište svá přání a dotazy do komentářů a my se na to pokusíme během testu zaměřit.