Právě testujeme: nový Nissan Qashqai dCi 130 All mode 4×4-i

Podaří se novému Nissanu Qashqai navázat na ohromný úspěch první generace? To zjišťujeme v těchto dnech za volantem nejsilnějšího naftového čtyřválce s pohonem všech kol a vrcholnou výbavou Tekna.

Jak jezdí nový Nissan Qashqai v Chorvatsku, to už dobře víme z mezinárodní prezentace. Jak ale jezdí po českých silnicích, to zjišťujeme právě teď. A do rukou se nám dostalo prakticky to nejlepší, co si můžete pořídit. Až na automatickou převodovku má náš testovací kus všechno, a to včetně vyhřívaného čelního skla.

Nad rámec vrcholné výbavy Tekna přibylo kožené čalounění, hnědá metalíza a už zmiňované vyhřívané čelní sklo. Pohonnou jednotku může tvořit buď benzínová dvanáctistovka DIG-T s výkonem 115 koní, nebo dvě varianty naftových motorů. V našem případě se jedná o vznětovou šestnáctistovku s označením dCi 130, která na všechna čtyři kola směřuje výkon 130 koní ve 4000 ot./min. a 320 Nm v 1750 otáčkách a je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou.

Pokud jde o podvozek, ten je v případě zadní nápravy v drtivé většině případů tvořen jednoduchou torzní příčkou – výjimku tvoří právě čtyřkolka, u které vzhledem k prostorové náročnosti pohonu i zadních kol najdete víceprvkovou nápravu. Naše první cesty nás zavedly do města, hlavního teritoria většiny crossoverů. A pokud máme vynést první soudy, tak si Qashqai rozhodně nevede zle. Spotřeba se pohybuje okolo šesti litrů nafty a interiér je skvěle odhlučněný jak od motoru, tak od podvozku. Komfortu ale moc nepřidávají devatenáctipalcové disky, kterým vadí především ostré nerovnosti.

Všemu se ale budeme věnovat v připravovaném testu, teď následující řádky uzavřeme s tím, že pokud na novém Nissanu Qashqai existuje něco, co vás zajímá, neváhejte připojit svůj dotaz do diskuse pod článkem a my se na to během testování zaměříme.

27.2.2014 10:40| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist