autoweb.cz > Nissan > Nissan Qashqai > Právě testujeme: nový Nissan Qashqai dCi 130 All mode 4×4-i
Právě testujeme: nový Nissan Qashqai dCi 130 All mode 4×4-i
Jak jezdí nový Nissan Qashqai v Chorvatsku, to už dobře víme z mezinárodní prezentace. Jak ale jezdí po českých silnicích, to zjišťujeme právě teď. A do rukou se nám dostalo prakticky to nejlepší, co si můžete pořídit. Až na automatickou převodovku má náš testovací kus všechno, a to včetně vyhřívaného čelního skla.
Nad rámec vrcholné výbavy Tekna přibylo kožené čalounění, hnědá metalíza a už zmiňované vyhřívané čelní sklo. Pohonnou jednotku může tvořit buď benzínová dvanáctistovka DIG-T s výkonem 115 koní, nebo dvě varianty naftových motorů. V našem případě se jedná o vznětovou šestnáctistovku s označením dCi 130, která na všechna čtyři kola směřuje výkon 130 koní ve 4000 ot./min. a 320 Nm v 1750 otáčkách a je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou.
Pokud jde o podvozek, ten je v případě zadní nápravy v drtivé většině případů tvořen jednoduchou torzní příčkou – výjimku tvoří právě čtyřkolka, u které vzhledem k prostorové náročnosti pohonu i zadních kol najdete víceprvkovou nápravu. Naše první cesty nás zavedly do města, hlavního teritoria většiny crossoverů. A pokud máme vynést první soudy, tak si Qashqai rozhodně nevede zle. Spotřeba se pohybuje okolo šesti litrů nafty a interiér je skvěle odhlučněný jak od motoru, tak od podvozku. Komfortu ale moc nepřidávají devatenáctipalcové disky, kterým vadí především ostré nerovnosti.
Všemu se ale budeme věnovat v připravovaném testu, teď následující řádky uzavřeme s tím, že pokud na novém Nissanu Qashqai existuje něco, co vás zajímá, neváhejte připojit svůj dotaz do diskuse pod článkem a my se na to během testování zaměříme.