Právě testujeme: Mazda 6 Skyactiv-G 2.0

Už po prvním svezení víme, že je nová Mazda 6 velmi nadějné auto. Teď ale konečně můžeme zjistit v našich podmínkách, jestli jsme nepřestřelili.

Dneska jsou v módě malé přeplňované motory a když je řeč o sedanu střední třídy za zhruba 700 000 korun, asi se stejně všichni zastaví nakonec u dieselu. Já tenhle přístup chápu – velký točivý moment, slibovaná nízká spotřeba a vidina pomalejšího poklesu hodnoty.

A pak si člověk sedne do nové Mazdy 6 s atmosférickým dvoulitrem (165 koní a 210 Nm) a ručním řazením a nechápe, proč lidé nechtějí atmosférické motory. Respektive proč je automobilky přestávají nabízet. Už to vidím, jak mě zase tohle auto bude bavit, ale pak si stejně všichni půjdou koupit diesel, protože je to tak „lepší“.

DOPORUČUJEME: Exkluzivní test – nová Mazda 6

Teď jsem to vzal od Mazdy domů tou delší cestou a vypadá to, že už začínám mít o verdiktu pomalu jasno. Jenže Mazda 6 není jen o dovádění na okreskách, takže se zaměřím i na její každodenní použitelnost, ergonomii a takové ty záležitosti, které často člověk během předváděcí jízdy „kolem showroomu“ neřeší, ale určitě by je řešit měl, aby potom dalších pět let netrpěl, zatímco bude své nové auto splácet.

Mazda 6 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 6 fotogalerie

Nicméně už teď můžu říct, že koncept atmosférického motoru o „velkém“ objemu (dva litry už jsou dneska pomalu big-block) s manuální převodovkou díky nové Mazdě 6 žije dál a rozhodně si nezaslouží skončit v propadlišti dějin pod nánosem sedimentů z odpadnuvších součástek přebuzených oturbených downsizovaných pidimotorů.

Začínám Mazdu 6 moc chtít a to jsem s ním dnes ujel teprve jen asi čtyřicet kilometrů.

11.3.2013 4:20| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist