Právě testujeme: Lexus IS 200D

Základní motorizace sedanu Lexus IS spaluje naftu a vznikla hlavně proto, že by se jinak model IS na evropském trhu skoro vůbec neprosadil.

Ani si nevzpomínám, jestli jsem někdy vůbec viděl Lexus s ručním řazením, natož abych v něm jezdil. Tuhle značku mám tak nějak samozřejmě spojenou s automatickými převodovkami, že mě třetí pedál v testovaném Lexusu IS 200D docela překvapil. Ale co, všechno je jednou poprvé.

DOPORUČUJEME: Lexus IS-F 5.0 V8

Asi nemusím sedan Lexus IS moc představovat. Se základním dieselem 200D (vzpomínám teď na kamarádův Mercedes 200D, kterému se říkalo „medvěd dvěstěd“), který je v nabídce ještě pod silnějším 220D, jsem ale ještě nejel, takže chci především zjistit, jestli to může vůbec fungovat a jestli je tento základní model dostatečně atraktivní.Prozatím mám největší radost z pohonu zadních kol, který si dobře rozumí s trošku divočejším nastavením podvozku. Není to taková ta preciznost zadokolky, kterou dostanete od BMW řady 3, nebo nenucenost, kterou nabídne Mercedes třídy C. Tohle je vlastní přístup a docela se mi to i líbí.

Lexus IS velká fotogalerie

Lexus IS fotogalerie

Teď už jen zbývá doufat, že mě ještě přesvědčí motor. Chování má celkem vytříbené, ale výkonu moc nepobral. A tak jediné, na co zatím neustále nadávám, je paranoidní zamykání, které vás nechce pustit nejen do auta, ale i z auta. A pak ještě ta japonská ergonomie…

21.3.2012 7:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist