Pozor na „fake news“ – v Německu kvalitní diesely rozhodně nezlevňují

Média jsou nyní plná informací o tom, že se hlavně Němci zbavují svých aut s turbodiesely kvůli přísnějším emisním normám a prodávají je klidně i pod cenou. Podle některých médií dosahují slevy na nové i ojeté vozy z koncernu VW dokonce až 40 %.
titulka-44-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Zdroj: Volkswagen

„Nevím, kde se podobné informace vzaly, ale v Mnichově a okolí takové slevy rozhodně nenajdete,“ říká s úsměvem Karin W., která žije ve Fürstenfeldbrucku, okresním městě cca 30 km od Mnichova. Právě ona cca před dvěma měsíci kupovala u mnichovského dealera nový VW Passat. „Dostala jsem slevu 9 % a to si myslím, že jsem dobrá vyjednavačka,“ tvrdí Karin a dodává: „Sleva více než 20 % je skutečně velmi neobvyklá a 40 % považuji spíše za aprílový žert nějakého novináře.“

Podle uživatelů serverů www.Recenze.top nebo www.Autobazary.top prodávají Němci levná dieselová údajně především proto, že s nimi kvůli přísným emisním zákonům nemohou jezdit. Ale pozor, v některých případech může jít ze strany majitelů pouze o snahu prodat závadový vůz. „Zaznamenali jsme případy, kdy se takto někteří nepoctiví prodejci snažili zbavit aut s vážnými vadami, nebo vozidel, která jsou na skladě třeba 3 a více let. Například kvůli nesmyslné konfiguraci nebo barvě,“ varuje Petr Přikryl z Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA).

Jeho slova potvrzuje i Pavel Foltýn z Auto ESA: „Nezaznamenali jsme, že by kvalitní vozy s dieselovými motory v zahraničí nějak výrazně zlevnily.“ Podle něj je trh s dieselovými vozy stabilní a zájem o ně nijak neklesá. Varuje však před nákupem levné dieselové ojetiny v zahraničí: „Někteří němečtí majitelé turbodieselů s vážnou technickou vadou se snaží situaci s emisemi využít jako záminku, aby nalákali neopatrného zájemce a prodali mu poruchové auto.“ Podle něj je častým trikem prodávajících, kteří se potřebují rychle zbavit svého poruchového dieselu, tvrzení, že vůz nesmí už v Německu jezdit. „Pokud například auto nemá platnou technickou kontrolu, má pravděpodobně nějaký vážný problém, který způsobí majiteli potíže na technické prohlídce i u nás,“ upozorňuje Pavel Foltýn z Auto ESA.

Podle něj jsou nejčastěji u takových aut poškozené filtry pevných částic, vadné mohou být vstřikovače, turbodmychadlo a další drahé součásti, které se přímo podílejí na emisích vozu. „Prodávající se tak chtějí spíše zbavit vraku, protože plně funkční auto bez technických problémů může dál v Německu normálně jezdit,“ vysvětluje Foltýn.

„Nabídka kvalitních a prověřených ojetých vozů s turbodiesely je na českém trhu uspokojivá a dovoz stejného vozu z Německa se většinou vůbec nevyplatí.“ Výhodou koupě v českém certifikovaném autobazaru je především záruka původu a tzv. právní čistota vozu, kdy má kupující jistotu, že vůz není zatížen například právě exekucí. Nabídku na nový nebo ojetý diesel se slevou 40 % je proto potřeba brát vždy s velkou rezervou.

25.4.2018 9:30| autor: Autoweb.cz | zdroj: Auto ESA

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist