Potvrzeno: Mazda MX-5 s turbem

Downsizing si skutečně najde cestu i do příští generace nejprodávanějšího roadsteru všech dob. Skutečně to má svět zapotřebí?

O menším přeplňovaném motoru se v souvislosti s příští generací Mazdy MX-5 už mluvilo. Je to prý jediná cesta, jak snížit emise (které si vynucuje EU) a spotřebu (kterou zase přikazuje USA). Mazda MX-5 je velmi populární auto, o čemž svědčí i fakt, že je to nejprodávanější kabriolet všech dob.

Menší motor s turbem s sebou ale nese riziko, že utrpí tradiční jemnost a vyvážení, které si řidiči po celém světě tolik oblíbili. Malý roadster totiž vždycky patřil k těm autům, která byla radost řídit na limitu plynem a mohli jste se vždycky těšit na přesnou a rychlou odezvu. To všechno by mohlo s přeplňováním zmizet, ale Mazda si je tohoto rizika moc dobře vědoma a připravuje několik novinek.

Mazda MX-5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda MX-5 fotogalerie

Jednou z nich má být dvoukomorové turbo s rychlejší reakcí a turboefekt má eliminovat také revoluční výfukové potrubí a systém sání. Mazda všechno zatím pečlivě tají, protože se má jednat o další vývojový stupeň generace motorů z programu SkyActiv.Spotřebu (a s ní i emise) pak má snížit i automatická převodovka s řazením pod volantem a se zámkem měniče točivého momentu. Vedle pohonného ústrojí se ale automobilka zaměří i na radikální zjednodušení a odlehčení auta, prý má Mazda MX-5 vážit méně než 900 kg! To by znamenalo, že musí proti současnému vozu zhubnout asi 275 kg.

Design se sice bude inspirovat v nedávných konceptech značky, ale celkové proporce a tvary si zachovají tradiční ráz a spíše se bude jednat o jemnou evoluci. Od současné generace se auto na pohled moc lišit nebude. Vypadá to tedy, že místo designu se Mazda soustředí hlavně na techniku. Výsledek ale dříve než v roce 2014 neuvidíme.

Dalibor Žák

5.12.2011 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist