Porsche se vrátilo ke čtyřválci. Dostal ho Macan

Novou základní motorizací pro Porsche Macan je zážehový čtyřválec. Zatím je tomu tak jen v Asii, ale téměř jistě dorazí dvoulitr i do Evropy.

Navzdory dávným zprávám o vývoji plochého čtyřválce se automobilka (alespoň prozatím) uchýlila k výrazně jednoduššímu řešení. Prostě jen sáhla do koncernových skladů a vzala si dvoulitrový čtyřválec s označením EA888, který pohání kupříkladu benzínovou Octavii RS.

Z hlediska naladění motor nijak nevyčnívá od ostatních sourozenců, produkuje výkon 240 koní v 5000 až 6800 otáčkách a točivý moment 350 Nm, který je k dispozici v rozmezí od 1500 do 4500 otáček. To stačí ke zdolání stovky za 6,9 sekundy v případě spojení s dvouspojkovou převodovkou PDK. Kombinovaná spotřeba přitom činí 7,5 l/100 km.

Vizuálně poznáte nejslabší motorizaci podle dvou koncovek výfuku po stranách, všechny ostatní motorizace mají celkem čtyři, zároveň bude auto standardně jezdit na osmnáctipalcových kolech.

24.4.2014 11:30| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist