Porsche představilo Panameru S Hybrid

Sedan dostal stejné pohonné ústrojí jako SUV Cayenne. 380 koní vystřelí Panameru na stovku za šest sekund, přestože auto vystačí se 6,8 litru na sto kilometrů.

Nejúspornějším modelem Porsche všech dob se dnes stal sedan Panamera S Hybrid. Automobilka slibuje spotřebu 6,8 litru na sto kilometrů se speciálními pneumatikami Michelin. I na standardním obutí si Panamera vystačí se 7,1 litry. Na rozdíl od Cayennu má sedan poháněná jen zadní kola, přesto jej 380 koní roztáhne z nuly na sto kilometrů v hodině za rovných šest sekund. Auto ujede až dva kilometry pouze na elektřinu.Pohonné ústrojí nijak nevyčnívá z řady dalších hybridních počinů. Spojuje vidlicový šestiválec původem od Audi s malým elektromotorem, který je umístěn mezi převodovkou a pohonnou jednotkou. Spalovací motor, známý z Audi S4, má díky kompresoru 333 koňských sil.

Elektromotor k nim přidá dalších 47 koní. Ty umí dodávat i samostatně, rozhýbe jimi Panameru na 85 kilometrů v hodině. Kvůli menší kapacitě NiMH baterií však elektrický pohon vydrží pouze dva kilometry, než zavolá na pomoc spalovací motor. Obě jednotky dokáží společně odvést celých 380 koní. Autu pomáhá šetřit palivo spojka, která až do rychlosti 165 km/h zcela odpojí spalovací motor od kol, kdykoli řidič sundá nohu z plynu.Panamera S Hybrid má pohon zadních kol. Trakce jedné nápravy autu stačí k dosažení stovky za šest sekund přesně. Velké auto se rozjede až na 270 kilometrů za hodinu, i když v takové rychlosti nevystačí se slibovanými sedmi litry na sto. Pro srovnání: o dvacet koní silnější osmiválcová Panamera S zrychlí na stovku za 5,6 sekundy a jezdí až 285 km/h, ovšem při spotřebě 12,5 l/100 km.

Hybridní sedan není jen nejúspornějším Porsche v historii. Překonává také svě nejdůležitější rivaly, ať už se budeme bavit o BMW řady 7, Mercedesu třídy S či Jaguaru XJ. Jediné BMW 730d nabízí stejnou spotřebu (6,8 l/100 km), jenže je o víc než sto třicet koní slabší. Mercedes i Jaguar žerou přes sedm litrů na sto. Panameru s elektromotorem si v Evropě pořídíte od června, ceny na českém trhu začínají od 2 663 000 korun.

autoweb.cz

16.2.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist