autoweb.cz > Porsche > Porsche 911 > Porsche postavilo unikát z neoblíbené generace, v útrobách je ovšem to nejlepší
Porsche postavilo unikát z neoblíbené generace, v útrobách je ovšem to nejlepší
Porsche 911 generace 996 není tak oblíbené a uctívané jako jiné generace legendárního sporťáku. Přiznává to i samotná značka, když Alexander Fabig, šéf divize klasických vozů Porsche prohlásil: „Typ 996 je neprávem zastíněn ostatními řadami 911.“
Spolu s Porsche Club of America však má na svědomí unikát v podobě Porsche 911 Classic Club Coupe, kompletně zrestaurovaný model generace 996. Project Grey, jak se mu interně říkalo, začal svůj život jako 911 Carrera z roku 1998, zaparkovaná u dealera v Kolumbii, zanedbaná a ve špatném stavu. V dílnách Porsche Classic v Německu začal jeho nový život.
Čtěte také:
- Test Porsche 718 Cayman S: Něco tomu chybí, ale to důležité zůstalo
- Porsche Road Tour 2021: Vyzkoušeli jsme nejlepší modely v jeden den
- Test Porsche 911 GT3 RS 991.1 s úpravami od GT Sports na okruhu Salzburgring
Stejně jako u všech těchto továrních renovací byl vůz rozebrán do základu. Původní motor Carrery nahradilo něco opravdu výjimečného: motor a převodovka z Porschhe 996.2 GT3.
Atmosférický, vodou chlazený šestiválec Mezger o objemu 3,6 litru má výkon 381 koní při 8 200 ot./min. Vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Výkon putuje samozřejmě na zadní kola skrze šestistupňovou manuální převodovku.
Auto dostalo také podvozek a karbonové brzdy z modelu 996.2 GT3. Zvenčí poznáte vůz podle dvojité kopulovité střechy, aby se v ní mohli pohodlně usadit pasažéři s helmami, a typického kachního ocasu na zádi.
Karoserie je lakovaná šedou metalízou s dvojicí pruhů táhnoucích se středem. Celek doplňují 18″ kované ráfky Fuchs. Nezapomnělo se ani na interiér, který se nese v retro duchu díky typickému čalounění se vzorem kohoutí stopy. Infotainment nabízí moderní připojení Apple CarPlay a Android Auto.
A pak je tu označení 001/001. Správně, Porsche 911 Classic Club Coupe vzniklo v pouhém jediném kusu.