autoweb.cz > Porsche Cayenne (2014): facelift ve znamení downsizingu
Porsche Cayenne (2014): facelift ve znamení downsizingu
Facelift nejprodávanějšího modelu německé automobilky je tady. Řeč je pochopitelně o Porsche Cayenne, které se s přepracovanou maskou více přibližuje aktuální modelové řadě v čele se supersportem 918 Spyder. To se týká zejména provedení předních světlometů, přepracována byla ale kromě jiného i maska chladiče nebo zadní světla.
Máme však za to, že s omlazením automobilka přišla hlavně kvůli nové pohonné jednotce pro Cayenne S. Tou je vidlicový 3,6litrový šestiválec dopovaný dvěma turbodmychadly a vyvinutý přímo v Porsche. Oproti předchozímu osmiválci produkuje o 20 koní a 50 Nm točivého momentu více, takže na kola proudí 420 koní v 6000 otáčkách, maximální točivý moment 550 Nm je dostupný v rozsahu od 1350 do 4500 otáček.
K dosažení stokilometrové rychlosti tak Cayenne S potřebuje jen 5,5 sekundy, společně s paketem Sport Chrono mu stačí ještě o desetinu méně. Je tedy rychlejší než předchůdce, což (byť o jediný kilometr v hodině) platí i pro maximální rychlost 259 km/h.
Plug-in hybridní verze s označením Cayenne S E-Hybrid se spoléhá na třílitrový šestiválec s kompresorem o výkonu 333 koní, kterému při práci pomáhá elektromotor s výkonem 70 kW (95 k). Když spojí své síly, směřuje na kola až 416 koní v 5500 otáčkách, zatímco 590 Nm přichází v rozsahu od 1250 do 4000 otáček.
Zrychlení na stovku zabere 5,9 sekundy, maximální rychlost činí 243 km/h. Pokud jde o samotný elektromotor, ten dokáže auto samostatně rozhýbat až na 124 km/h a jeho akumulátory o kapacitě 10,9 kWh by měly stačit k ujetí přibližně 18 – 36 kilometrů čistě na elektřinu.
Porsche prý dále upravilo podvozek pro lepší komfort na palubě, o konkrétních změnách se však nezmiňuje. Do interiéru se nastěhoval nový multifunkční volant s pádly řazení, jinak ale vnitřek auta podle všeho zůstává stejný jako v minulosti.
Do prodeje se omlazený Cayenne dostane 1. listopadu, ceny se od těch dosavadních nejspíš příliš lišit nebudou.