Porsche Cayman GT4 (2015): okruhová hračka pro milovníky manuálu
autoweb.cz > Porsche > Porsche Boxster > porsche boxster spyder > Porsche Boxster Spyder (2015): Cayman GT4 bez střechy přišel o 10 koní, přidal ale na decibelech
Porsche Boxster Spyder (2015): Cayman GT4 bez střechy přišel o 10 koní, přidal ale na decibelech
Autosalon v New Yorku se stal místem světové premiéry dalšího přírůstku německé sportovní značky Porsche, která zde odhalila novou generaci Boxsteru Spyder. Pokud jej považujete jen za další, minimálně jinou karosářskou variantu roadsteru, v zásadě nejste daleko od pravdy, nicméně to, co tu je opravdu zajímavé, se ukrývá pod karoserií před zadní nápravou.
Nový Spyder dostal pohonnou jednotku z mimořádně žádaného a prakticky již vyprodaného Caymanu GT4, tedy 3,8litrový plochý šestiválec ze základní 911 Carrera. Porsche ji pro tyto účely sice z politických důvodů lehce podladilo, v případě Spyderu dokonce ještě více, než v GT4, každopádně 330koňový Boxster GTS novinka hravě překovává.
Porsche Boxster Spyder nabízí 375 koní při 6700 otáčkách za minutu, zatímco Cayman GT4 jich má 385 při 7400 ot./min. Maximální točivý moment obou aut je nicméně stejný, 420 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 4750 do 6000 otáček. U Spyderu, který bude také k mání pouze se šestistupňovým manuálem, to stačí při hmotnosti 1315 kg (bez euro-balastu) k dosažení stovky za 4,5 sekundy a nejvyšší rychlost 290 kilometrů v hodině. GT4 – 1340 kg, 4,4 s a 295 km/h.
Spyder má sice elektricky ovládané víko ukrývající lehounkou plátěnou střechu, kvůli úsporám na hmotnosti je však její sklápění ovládáno manuálně. Ve výbavě dokonce chybí rádio i klimatizace, ačkoli si můžete obě tyto položky objednat bez dalších příplatků. Co je ještě důležitější, je fakt, že vůz dostal tužší odpružení, o dvacet milimetrů snížený podvozek a brzdy z Porsche 911. Českou cenovku Spyderu v tuto chvíli neznáme, v sousedním Německu však bude auto dostupné od 79 945 eur.