Porsche Boxster a Cayman s čtyřválcovými motory již testují na Ringu, poslechněte si je
autoweb.cz > Porsche > Porsche Cayman > Porsche 718 Cayman a 718 Boxster (2016): nová jména a čtyřválce pro facelift potvrzeny
Porsche 718 Cayman a 718 Boxster (2016): nová jména a čtyřválce pro facelift potvrzeny
V Porsche moc dobře věděli, že budou muset nástup čtyřválcových pohonných jednotek v modelových řadách Boxster a Cayman obhájit před klienty a jak už to obvykle chodí, pomocnou ruku podala automobilce i tentokrát historie. K utlumení vášní poslouží v rámci mezigenerační modernizace změna označení, která na záď obou modelů přidá číslo 718.
Pokud se v minulosti značky Porsche nějak zvlášť detailněji neorientujete, možná by vás mohlo zajímat, že se jedná o odkaz na slavný závodní model odvozený z typu 550, přičemž v letech 1957 až 1964 vzniklo hned několik různých verzí jako třeba 718 RSK, 718 RS60, W-RS, GTR Coupé apod. Pokud hádáte, že jejich společným jmenovatelem byl čtyřválec, tak jste na to pochopitelně kápli.
Od počátku byl vůz k mání s patnáctistovkou, později byly postaveny také varianty s motorem 1.6 a nejsilnější provedení 718 GTR Coupé dostalo dvoulitr s maximálním výkonem 240 koňských sil při 8700 otáčkách za minutu, který byl schopen roztáhnout auto podle použité převodovky až na 260 kilometrů v hodině.
Pojítko s minulostí tedy dostává o něco jasnější kontury a v případě, že máte se současným Boxsterem spojeno číslo 981, respektive 981C u Caymanu, pro jistotu připomínáme, že označení 718 není pouhý interní kód, ale skutečně se objeví na zádi obou přepracovaných strojů podobně, jako to je u modelu 911.
Jinak o nových čtyřválcových motorech typu boxer v tuto chvíli mnoho nevíme. Z dosud zaznamenaných informací by měl být jejich objem odstupňován na 1.5, 2.0 a 2.5 litru a výkony se mají pohybovat od 210 do 360 koní, na tohle nám však dá přesnou odpověď až samotná automobilka.