autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Porsche Boxster
Porsche Boxster
V prodeji se nový Boxster objeví již za několik měsíců a svým stylem a hlavními změnami v designu navazuje na novou generaci 911, která se představila v první polovině roku.
Z předního pohledu došlo u obou řad k největší změně oddělením hlavních světel od pozičních, které jsou spojeny s mlhovkami. Boxster si ale stále zachovává svůj vžitý vzhled, což je důležité proto, že oba modely se tak konečně vizuálně oddělily. Ze začátku byla jejich čelní maska kvůli nedostatku financí na vývoj téměř identická.
Z bočního pohledu se zvětšily zadní průduchy, zvýraznily se prahy a zvětšila se i prosklená plocha. Nové jsou i tvary kol s větším průměrem – Boxster má v základní nabídce sedmnáctipalcové ráfky a Boxster S dokonce osmnáctky.
V příštím roce by se navíc mělo objevit provedení s pevnou střechou, které by mělo být jednak lehčí, ale také levnější.
V prodeji budou vedle sebe nadále dva typy Boxsteru, základní verze a Boxster S. Obě mají zachovaný objem motoru na 2,7 a 3,2 litru, ale jejich výkony vzrostly o 12 a 20 koní na celkových 240 a 260 koní. Boxster se tak dostane z nuly na sto za 6,2 sekundy, zatímco silnější provedení S na to potřebuje jen 5,5 s. Nejvyšší rychlosti jsou 256 a 268 km/h.
Vedle posílení motorů došlo i k úpravám na podvozku, který má větší rozchod kol. U obou verzí se představují nové převodovky s pěti a šesti rychlostními stupni. Dráhy řazení jsou výrazně kratší a v obou verzích lze za příplatek objednat pětistupňový Tiptronic S.
Nový Boxster je v současnosti také jediným roadsterem na světě, který pasažérům nabízí hlavové airbagy pro případ bočního nárazu. Funguje ve spolupráci s bočním airbagem, umístěným na vnější straně opěradla, a vystřeluje se z horní hrany dveří.
Konkrétní ceny na českém trhu zatím nejsou známé, ale ohlášené ceny v Británii se v přepočtu pohybují v rozpětí 1,5 mil za základní verzi a 1,8 mil za Boxster S.
redakce autoweb.cz