autoweb.cz > Porsche 997 TechArt
Porsche 997 TechArt
O německé firmě TechArt bylo v minulosti nejvíce slyšet hlavně díky úpravám 911 Turbo, ale když je u přeplňovaných motorů tak lehké otočit kohoutkem ve správném směru a dostat se třeba nad 500 koní, není se čemu divit. Na nové Turbo chystané na příští rok se u jednoho z nejznámějších úpravců Porsche také jistě dostane, ale už teď firma jako první představila svou verzi nastupující generace 997.
Aerodynamický kit si mohou zákazníci koupit jak na klasickou Carreru, tak i na výkonnější Carreru S. Z předního pohledu je verze TechArt v porovnání se sériovým vzhledem o dost agresivnější a výraznější spoiler také snižuje vztlak ve vyšších rychlostech. O to se všeobecně snaží všechny tuningové firmy a jestli se divíte, proč už nejsou podobným způsobem auta upravená přímo z výroby, jednoduché vysvětlení zní, že pro široký záběr celého trhu nepovažují automobilky designové výstřelky za vhodné a pragmaticky zůstávají u jemnějších výrazových prostředků.
Stejně přínosný účinek má mít i malý přídavný spoiler u odtokové hrany střechy a hlavně spodní difuzor na sníženém zadním nárazníku.
Největší dopad na odlišnost celkových tvarů úpravy TechArtu mají z bočního pohledu zvětšené prahy s nepřehlédnutelnou hranou, vedoucí zrak směrem k oblé zádi.
Nový vzhled vynikne v případě celkové úpravy ještě víc, pokud si objednáte snížení podvozku, které TechArt již také nabízí. Systém společně vyvinutý s firmou Bilstein umožňuje řidičovi snížit světlou výšku na přední i zadní nápravě až o 35 mm a také seřizovat tvrdost tlumičů podle toho, jestli je zaměřený více na silniční ježdění nebo na okruhy.
Pro oba případy nabízí TechArt i přiměřeně velká kola v podobě pětipaprskových odlehčených ráfků vlastního designu s průměrem od 18 do 20 palců. Pro ně doporučuje pneumatiky ContiSportContact 2 Vmax s rozměry 235/30 vpředu a 305/25 vzadu. V nabídce jsou i rozpěrné tyče a hlavně zesílený brzdný systém s osmipístkovými třmeny a kotouči o průměru 365 a 380 mm (to je patnáct palců).
Různé druhy úprav nové řady ležatých šestiválců 3,6 a 3,8 litru jsou u TechArtu zatím ve fázi příprav, ale už dnes nabízí výměnné výfuky a sání. Nejvyšší provedení má optimalizované výfukové svody, propustnější katalyzátory a otevřenější výfuk se dvěma koncovkami po obou stranách.
V interiéru je možné nahradit řadu položek za sportovnější či blýskavější provedení, od volantu až po hliníkové pedály, opěrky na nohy a řadicí páku.
redakce autoweb.cz