autoweb.cz > Porsche > Porsche 911 > Porsche 911 Turbo
Porsche 911 Turbo
Dynamika 10
Chování na silnici 10
Provozní náklady 10
Praktičnost 10
X-Factor 10
Celkové hodnocení 10
Porsche 911 Turbo dostalo facelift uprostřed svého životního cyklu, ale na rozdíl od některých botoxových celebrit jsou to hlavně malé detaily pod povrchem, které se měnily a zlepšovaly, čímž dělají z této 911 jeden z nejlepších supersportů na každodenní ježdění, který je v současnosti na trhu.
Jak to vypadá?
Nové Porsche 911 Turbo vypadá na první pohled jako každá jiná 911, ale vezměte si lupu a odhalíte nové bi-xenony, zadní LED světla z ostatních 911, pravděpodobně ta nejzářivější světla pro denní svícení na světě (tunerské podomácku udělané náhražky nepočítáme), nová 19“ kola a pěkné chromované koncovky výfuku. Změny jsou tedy minimální, ale i díky nim vypadá 911 Turbo mladší.
Interiér Porsche 911 máme rádi, protože je pohodlný, funkční a pěkně přehledný a uklizený. Vklouzněte do anatomických, ale stále pohodlných sedaček, a protože si je můžete široce nastavit, najdete hned tu nejideálnější pozici za volantem. A dokonce se sem vejdete i s helmou na hlavě díky vyboulení na střeše. Samozřejmě tu máte také hračky v podobě navigace či výkonného audio systému Bose.
Jak to jezdí?
Vrcholný model Porsche 911 dostal úplně nový dvakrát přeplňovaný šestiválec 3,8 l s přímým vstřikováním, který nejen, že umí vyprodukovat 500 koní (o 20 koní víc než starý motor), ale také vypustí o 18 % méně emisí CO2 a spotřebuje o 16 % méně paliva. Zázrak.
Motor také dostal aktivní uložení, což zlepšuje komfort, když se jen tak ploužíte krajinou, nebo dokáže držet věci pevně v ruce, když tlačíte na pilu. Zdá se, že to funguje dobře. Když se Porsche 911 Turbo jen tak pohodlně plouží po dálnici čerpaje točivý moment z bezedné nádrže, dokáže předjíždět pomalejší auta, aniž by bylo potřeba podřazovat. Když ale opravdu zrychlíte, auto začne reagovat ostřeji, změny směru jsou rychlé a bez gumové prodlevy, a to i díky o 15 kg nižší hmotnosti.
Zaznamenáte také nový systém rozdělování točivého momentu, který přibržďuje vnitřní zadní kolo a posílá výkon na to vnější. Předek auta také zatáčí s větší chutí a to vám dovoluje pohybovat se vyššími rychlostmi. Funguje to opravdu dobře.
Naše auto mělo standardní šestistupňový manuál, který je jinak vynikající, i když trochu hrubý – to ale může jít na vrub tomu, že testovací auto mělo najeto jen 500 km. Stejně dá podle Porsche až 80 % zákazníků přednost sedmistupňovému automatu PDK, který konečně dostal poctivá pádla. Ehm, samozřejmě se za něj připlácí.
Navíc je tu také Sport Chrono paket, který přidá již zmíněné aktivní uložení motoru, knoflík „Sport“ na palubce, launch-control spolu s PDK a pěkné centrální stopky. Stiskněte ono tlačítko Sport a dostanete funkci overboost, která přidá na omezenou dobu až 50 Nm točivého momentu, a také tlumiče se přepnou do tvrdšího nastavení. Všechno to funguje skvěle a extra výkon je prima, když zrovna předjíždíte. Jen nechápeme, proč se za to u auta za 3 889 000 korun musí připlácet přes 100 000 Kč.
Verdikt
Více jak jedna pětina prodaných Porsche 911 jsou modely Turbo, takže tohle auto je velmi důležité pro celou modelovou řadu. Jistě, neumí být tak pohodlné jako Porsche Panamera či tak ostré jako Porsche 911 GT3. Ale pokud chcete auto, které dokáže nabídnout zážitky blízké k oběma s minimem kompromisů, právě se na něj díváte. Ano, Porsche 911 Turbo je kolem Nordschleife pomalejší než Nissan GT-R a stojí dvakrát tolik, ale my 911 Turbo chceme mnohem, mnohem víc než poněkud sterilní Nissan.
autoweb.cz ve spolupráci s magazínem iMOTOR
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Porsche 911 Turbo |
---|---|
0-100 km/h (s) | 3,7 s |
Motor | |
Konstrukce | plochý šestiválec (boxer) |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňovaní dvojicí turbodmychadel |
Uložení | vzadu podél |
Zdvihový objem (cm3) | 3800 |
Kompresní poměr | 9,8 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 102 x 77,5 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 368 kW / 500 k při 6000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 650 Nm od 1950 do 5000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 318 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 312 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 17,3 / 8,3 / 11,6 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 67 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4450 |
Šířka (mm) | 1852 |
Výška (mm) | 1300 |
Rozvor náprav (mm) | 2350 |
Provozní hmotnost (kg) | 1570 |
Celková hmotnost (kg) | 1935 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | ehm... |
Zavazadlový prostor (l) | 105 + 190 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | 3 889 000 Kč |