Porsche 911 GT3 RS: zázrak nebo umění?

Naprosto sériové auto zvládlo 24h Nürburgringu na 13. místě celkově.

Vytrvalostní závod 24h Nürburgringu již dávno skončil, ale o výsledcích se ještě nějakou dobu vedly dohady. Znáte to, pokaždé je to nějaký protest, dodatečná diskvalifikace či penalizace… Zkrátka, oficiální výsledky byly potvrzeny o něco později.

Letos byl závod zvláštní tím, že naprosto pohořeli favorité. Celkové vítězství totiž spadlo do klína týmu BMW Motorsport s autem M3 GT2, když dlouho vedoucí Porsche 911 GT3 R Hybrid odstoupilo pro poruchu převodovky.

Závodu se také zúčastnilo Porsche 911 GT3 RS v naprosto sériovém provedení – samozřejmě s povinnými bezpečnostními prvky a závodními pneumatikami. Původně měl s autem jet i Walter Rohrl, ale lékaři mu nakonec start zakázali. Tým tak tvořili jezdci Patrick Simon (závodník a moderátor), Chris Harris (ano, dřívější redaktor Autocaru nyní pracující v magazínu Evo), Horst von Saurma (redaktor a moderátor) a Roland Asch (profesionální závodník).

Porsche 911 GT3 RS v sériovém provedení s naprosto standardním motorem, brzdami, podvozkem a elektronikou startovalo z 42. místa a v průběhu závodu se postupně propracovávalo dopředu. Nakonec závod dokončilo na fantastickém 13. místě se ztrátou devíti kol na vítězné BMW M3 GT2.

A co je na tom nejzajímavější? Nejen, že auto dojelo do místa konání závodu po vlastní ose, ale po jeho skončení místo naložení na náklaďák zase odjelo zpátky do Weissachu. A pak se nám divte, když označujeme Porsche 911 za nejlepší auto na světě…

25.5.2010 7:56

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist