Porsche 911 GT2 RS a GT3 RS nově můžete obout do pneumatik Goodyear Eagle F1 SuperSport RS

Goodyear, který nedávno uvedl na trh novou řadu Eagle F1 SuperSport, oznamuje, že pneumatiky Eagle F1 SuperSport RS byly v rozměrech 265/35 ZR 20 (99Y) XL a 325/30 ZR 21 (108Y) XL homologovány pro vozy Porsche 911 GT2 RS a Porsche 911 GT3 RS.
porsche-911_gt2_rs-2018-1280-62-1100x618.jpgCelá galerie 3 Zdroj: Goodyear

  • Zcela nové pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperSport RS získaly homologaci pro modely 911 GT2 RS a Porsche 911 GT3 RS
  • Pneumatiky Eagle F1 SuperSport RS představují návrat značky Goodyear do segmentu supersportovních automobilů
  • Cílem je poskytnout zákazníkům co nejlepší závodní zážitky

V poslední fázi vývoje nových Eagle F1 SuperSport RS, které označují návrat značky Goodyear do tržního segmentu velmi vysoce výkonných pneumatik (UUHP), probíhalo i měření okruhového času na zkušebním okruhu Porsche v italském Nardò.

Požadavky na pneumatiky

Vzhledem k účelu využití modelu GT2 RS s pneumatikami 265/35ZR20 (99Y) XL (vpředu) a 325/30ZR21 (108Y) XL (vzadu) měl Goodyear před sebou velmi těžký úkol. Porsche Motorsport vyžadoval pneumatiky schopné předvídatelně a bezproblémově přenášet na zadních kolech výkon 700 koňských sil a točivý moment 750 N.m. Zadání, obsahující dále maximální točivý moment již od 2500 otáček, využití maximálního výkonu při pohybu v přímém směru a maximální výkonnost v zatáčkách, však nakonec přineslo vynikající okruhové časy.

„Seznam pneumatik, které se mohou účastnit soutěže za takových podmínek, je krátký,” pokračuje Harley. „A pochvala pro Eagle F1 SuperSport RS od výrobce, který tak neúnavně jde po stále lepších výkonech, jako Porsche, velmi dobře ilustruje, jak daleko Goodyear segment UUHP posunul.”

Homologace přinese také to, že Porsche bude majitelům jeho vozů, kteří požadují co největší výkonnost a co nejpřesnější řízení na suchém povrchu, prodávat pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperSport RS s označením N0 ve své vlastní dealerské síti.

Technické charakteristiky

Pneumatiky Eagle F1 SuperSport RS jsou výsledkem rozsáhlého vývoje ve výzkumném centru v německém Hanau, v němž několik stovek inženýrů, vědců a techniků pracuje na nových materiálech, dezénech běhounu a výrobních technologiích. Do segmentu UUHP přinášejí řadu nových poznatků jeho intenzivního vývoje.

Vysloveně závodní směs spolu s velmi tuhými bloky běhounu a nižší hloubkou běhounu maximálně zvyšuje přilnavost za sucha. Společně také dovolují maximální zrychlení, ale současně omezují pohyby dezénu běhounu v extrémních zatáčkách. Díky tomu mohou řidiči využívat jak maximální přilnavosti, tak i mimořádně přesné reakce při řízení.

Upravená konstrukce pneumatik využívá další poznatky získané během automobilových závodů. Například profil pneumatik Eagle F1 SuperSport RS byl zdokonalen s cílem zvětšit kontakt s jízdní dráhou, což spolu s aramidovou vrstvou přispívá ke konstantnímu rozložení tlaku za různých podmínek jízdy a v různých rychlostech. Dezén běhounu pneumatik zahrnuje masivní vnější rameno. Bylo navrženo tak, aby co nejvíce zlepšovalo přenos všech bočních sil a dopomáhalo k extrémní stabilitě v zatáčkách.

28.6.2019 11:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Goodyear

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist