Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní

Texaský tuningový úpravce Hennessey je ve světě rychlých aut ještě relativně nováčkem, ale i přesto je jedním z rivalů bojujících o titul nejrychlejšího produkčního automobilu na světě. Dokonce i během snažení o respektovaný rekord si však najde čas i na vývoj pomalejších sportovních aut, která i tak jsou až extrémně rychlá. A teď představuje novou nadupanou Corvette.
hennessey-supercharged-h700-c8-corvette-convertible-high-1-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: Hennessey Performance

Amerika je v současnosti jedním z výrobců těch nejzajímavějších řidičských aut. I nadále se drží tradičních osmiválcových motorů, a dokonce pokračuje v evoluci legendárního Chevroletu Corvette pro další generace. Ty byly hlavním důvodem, proč detroitská automobilka udělala koncepční revoluci a nejmodernějšího pokračovatele vyvinula jako supersport s motorem uprostřed, když se odpoutala od kultovního kupé s osmiválcem vpředu.

Dokonce i nejnovější Corvette je jedním z nejlepších amerických aut, jaká si dnes můžete koupit a domácí tuningové společnosti se snaží ji udělat i ještě lepší. Amerického úpravce Hennessey Performance vám nemusíme dlouze představovat, protože s hypersportem Venom F5 je jedním z kandidátů na nejrychlejší produkční auto na světě. Stále se však věnuje i úpravám slabších sporťáků, které jsou i tak brutálně rychlé.

Corvette s několika stovkami koní

Nejnovějším počinem tunerů z Texasu je nový Chevrolet Corvette C8 s úpravou Hennessey Supercharged H700. Pokud to máme rozklíčovat, tak nově je detroitský supersport se skládací střechou vybaven kompresorem, díky němuž má původně atmosférický 6,2litrový vidlicový osmiválec přes 700 koní! Konkrétněji je to 708 koní. Standardem tohoto modelu je přitom „pouhých“ 490 koní.

To už je solidní nárůst, že? A navíc nové stádo bude mít fakt solidní zvuk, protože Hennessey svou upravenou Corvette vybavil i novým výfukovým systémem s aktivní výfukovou klapkou. Novinkami jsou i kompletně přepracované sací potrubí a mezichladič vzduch-voda. A co je u nové úpravy ještě zajímavější, tak skutečnost, že ji můžete dostat s tříletou zárukou. Nemusíte se tedy bát, že by plnící tlak kompresoru roztrhal váš motor a vám zbyly oči pro pláč.

Změna je život

Mimochodem, víte, že se automobilka při vývoji Corvette C8 inspirovala italským Ferrari 458 Italia. Ten benzinoví nadšenci považují za jeden z nejlepších italských supersportů všech dob, zejména kvůli jeho vysokootáčkovému atmosférickému osmiválci. Chevrolet se dokonce přiznal, že si jeden takový motor koupil na eBayi, aby jej technici mohli rozebrat a detailně prozkoumat.

Hlavním cílem při vývoji nové Corvette C8 pak bylo oslovit novou klientelu, protože typičtí zákazníci Corvette bohužel stárnou a novou generaci oslovují spíše supersporty než osmiválcová kupé. Časy se zkrátka mění a s nimi i chutě zákazníků.

26.3.2024 12:35| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Hennessey Performance

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist