autoweb.cz > Dacia > Dacia Duster > Populární rumunské SUV dostalo nový základní motor. Je slabší než předchozí
Populární rumunské SUV dostalo nový základní motor. Je slabší než předchozí
- Dacia Duster dostává nový motor 1.0 TCe 100
- Vyrábí se v rumunském závodě v Pitesti
Motor TCe 100 přináší významnou úsporu paliva. Duster s motorem TCe 100 vykazuje o 18 % nižší emise CO2 a úsporu paliva oproti svému předchůdci SCe 115. Tyto hodnoty ho řadí na špičku své
kategorie mezi benzinovými motory. Motor TCe 100 je k dispozici pro všechny výbavové stupně. Duster je také stále k dispozici s dieselovými motory Blue dCi 95 a Blue dCi 115 a s benzinovými motory TCe 130 a TCe 150.
Nový benzinový tříválcový turbomotor s nepřímým vstřikováním paliva a s rozvodovým řetězem je lehčí a kompaktnější. Motor TCe 100 obsahuje veškeré nejnovější technologie: turbodmychadlo řízené elektrickým aktuátorem, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité hydraulické proměnné časování sacích ventilů a specifický ocelový povrch válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating.
Nižší objem motoru jistě potěší s ohledem na nižší sazbu povinného ručení. Díky přeplňování nabídne vyšší točivý moment a lepší průběh výkonové křivky. Díky nepřímému vstřikování a absenci filtru pevných částic nabídne také ukázkovou spolehlivost.
Čtěte také: Dacia Duster je prostě božská! Rajtuje s ní dokonce i papež František
Motor TCe 100 je spojený výhradně s 5stupňovou manuální převodovkou. Oproti svému jednotce SCe 115, kterou nahrazuje, sice vykazuje o 15 koní nižší výkon, ale v nejvyužívanějším spektru otáček (1 200 – 4 000 ot./min) má vždy lepší parametry než motor SCe 115. Jeho největší výhodou je plynulý průběh točivého momentu a jeho maximum 160 Nm dostupné v širokém spektru otáček 2 750 – 4 000 ot./min.
Další velkou výhodou nového motoru je fakt, že může být k dispozici i ve verzi na LPG. Pohon na LPG je montován přímo ve výrobě a nejedná se tedy o dodatečnou přestavbu vozu. Při vývoji se již
počítalo s nabídkou tohoto alternativního pohonu a motor je tak na to náležitě připraven. To zaručuje i fakt, že na verze LPG je poskytována standardní záruka výrobce 3 roky nebo 100 000
km, podle toho, co nastane dříve. Verze LPG navíc může pochlubit ještě o 10 Nm vyšším točivým momentem.