autoweb.cz > Dacia > Dacia Jogger > Počítat ovečky v Dacii Jogger? Žádný problém. Díky speciální vestavbě se zde pohodlně vyspíte
Počítat ovečky v Dacii Jogger? Žádný problém. Díky speciální vestavbě se zde pohodlně vyspíte
Je doslova šokující, kam se za ta léta rumunská automobilka dostala. Obchodně se ji daří, své atraktivní produkty stále nabízí za rozumnou cenu (i když, pomocí jaké optiky jsme schopni vyhodnocovat výhodnost produktu?) a prostě je pořád tak nějak hezky normální…
Fakt, že u Dacie proběhla změna identity, asi nemusím zmiňovat. Nové logo, nové barvy – to vše se vetklo do jejich nové komunikace. A jinak tomu není ani u Joggeru s označením Extreme, který má z tohoto rodinného vozu udělat ještě robustnější kousek s outdoorovým vzhledem.
Do lesa jako dělaný
Jogger je přesným příkladem toho, že není potřeba mít velké SUV. Jeho výhoda tkví ve všestrannosti, kterou nabízí. Spojuje délku kombi, prostornost MPV a robustnost SUV a výbava Extreme vám dává možnost vyjet s ním do přírody, prašných cest a kempovat nejen v přírodě.
Z vizuálního hlediska je Jogger v Extremu asi nejzajímavější, protože oplývá zelenou barvou s černými a měděnými prvky. Ty první zmiňované najdete na výrazných lemech kol nebo discích. Do kontrastu jsou dána měděná zrcátka nebo logo na pátých dveří. Abyste byli ještě blíže s přírodou, najdete na stranách dveří polepy s topografickým motivem, který znázorňuje vrstevnice na mapě. Takže když po něm přejíždíte prstem, máte reálně pocit, že cestujete do koutů vzdálených. Za mě je to u Dacie celkem hezký počin – udělat vlastně z takového obyčejného auta něco hodně dobrodružného, co splyne s přírodou.
Mimochodem definici splynutí s faunou i flórou naleznete i v interiéru. Především tím vyzdvihuji použité materiály, které jsou nečekaně omyvatelné a otiratelné. Zkrátka a jednoduše se počítá s tím, že ho zamažete od bahna, jehličí, nanosíte si dovnitř různé materiály, které posbíráte na boty a oblečení ve volné přírodě. A nejinak tomu je i při použití gumových koberců, nebo vnitřních krytů předních prahů
Jinak je to uvnitř taková klasika, i když přelogovaná. Poměrně masivní volant, před vámi klasické, nikoliv digitální, ale klasické budíky, uprostřed displej infotainmentu napojitelný na Android Auto a další jiné poskytovatele, pár tlačítek, otočné voliče klimatizace a klasická řadicí páka. Nic víc, nic míň. Na druhou stranu, od Joggera nečekáte, že bude disponovat vším digitálním a otevírat vám automaticky dveře. Tady si chcete užít tu surovost za volantem, tak v posedu. Příjemným zpestřením jsou ovšem ony zmiňované měděné prvky, které mají své místo i v interiéru.
Chytré řešení na spaní
Vy už ale netrpělivě čekáte na to nejdůležitější v tomhle autě, a to je onen příplatkový Sleep pack – prostě kempovací prostor, na kterém se pohodlně vyspíte a skládá se z camping boxu, roštu a matrace. Celá tahle legrace zabírá všechno místo v kufru, ale všechno postupně – úvodem zmíním, že celá vestavba váží kolem 50 kg a je vyjímatelná, takže, když se rozhodnete ji nepoužívat, prostě ji vyndáte.
Nyní máte celý tzv. Sleep pack v kufru a co s ním? Celé rozložení vám bude trvat do 5 minut. Stačí posunout přední sedadla a narovnat jim sedáky (musíte si to vyzkoušet, jak vám to bude ideálně vyhovovat), poté sklopit zadní sedačky. Zezadu jednou rukou povolit a vytáhnout postranní dřevěné bednění a nakonec nahoru překlopit dřevěnou podložku/rošt pod matraci a roztáhnout dodatečný prostor pro ramena. Teď už jen zde stačí položit matraci (která je samozřejmě součástí balení) et voilá, prostor na spaní je na světě. A pokud řešíte, kam dáte své věci, nemusíte – je vám k dispozici zmiňovaný camping box (220 l), kam pohodlně vše nacpete – ale z osobní zkušenosti doporučuji menší měkká zavazadla v podobě batohů nebo tašek, která jsou skladná a vyplní všechno místo (kdybyste ho náhodou potřebovali).
Jak se spí?
Z vlastní zkušenosti mohu říct, že se zde leží pohodlně především štíhlým postavám menšího vzrůstu. Vyspí se tady samozřejmě i hřmotnější jedinci, i ti vyšší, ale obávám se, že budou mít problémy s otočením. Ve finále to vždycky záleží na tom, jak jsou dané osoby zvyklé spát, popřípadě jestli mají rádi tulení, nebo spíše preferují osobní prostor. Co se dá se vší jistotou tvrdit, že spaní v Joggeru Extreme utužuje vztahy 😊
Pokud nejste exhibicionista a obáváte se, že vás někdo bude za okýnky pozorovat, můžete si pořídit zatemňovací folie za 4 790 Kč a máte vystaráno.
Může jet i celá rodina
No jo, ale co když vás pojede víc než dva, například rodina a budete potřebovat někde složit hlavu? Dacia ani na vás nezapomněla. Pořídíte si k Joggeru prostě prostorný stan (9 000 Kč) a je to. Můžete ho přichytit k pátým dveřím nebo nemusíte aka ukotvíte ho klasicky k zemi. Je to jen na vás, jakou variantu si zvolíte.
Další vozy Dacia
Kdo šetří, má větší dojezd
Dacia moc dobře ví, že pokud do svého auta nainstaluje LPG, oslní tím nejednoho českého zákazníka. A u Joggeru Extreme tomu nebylo a není jinak. Rumunská automobilka vám tak nabídne kombinace pohonu LPG, s tím benzinovým – jedná o se litrový tříválec, který je spřáhnutý s 6stupňovým manuálem. V praxi to znamená opravdu velký dojezd, ale také obří rozdíly mezi jízdními vlastnostmi. Zatímco LPG nabízí větší dynamiku a chuť do jízdy, na druhou stranu je vykoupen typickým cvakacím zvukem; benzin nabídne kultivovanější projev s tišším „zázemím“. Mezi jednotlivými režimy můžete přepínat dole vlevo od volantu. Na druhou stranu – vpravo od volantu zase najdete tlačítko systému kontroly trakce Extended grip, to kdybyste náhodou potřebovali, aby vaše pneumatiky přilnuly lépe k povrchu ve zhoršených podmínkách.
Jasně, Jogger není určen na bůhvíjakou divokou jízdu, ale nabídne zase pohodlné a klidné svezení. Pozor si jen budete muset dávat do zatáček, kde se poměrně dost naklání… ale jak říkám, pokud na něj nebudete tlačit, co se rychlosti týká, a budete s ním kamarádit, pak vás odmění vyrovnanou nenásilnou jízdou. A předpokládám, že to je přesně to, proč si Joggera rozhodnete koupit. Verze Extreme na vás čeká s cenovkou 529 700 Kč, když k tomu připočítáte Sleep pack za 46 780 Kč, jste někde kolem 576tisíc Kč. A pořád si myslím, že to za to stojí…