autoweb.cz > Jaguar > Po XKR-S je na řadě Jaguar XFR-S
Po XKR-S je na řadě Jaguar XFR-S
Zatímco Němci míří do náruče ekologie a zelených zítřků, ve Velké Británii lepí přednostně úplně jiné díry v nabídce. Po mediálním úspěchu projektu XKR-S Jaguar „vážně přemýšlí“ o přiostřovací kúře také pro sedan XF. Jde zatím o neoficiální informace, které však vyšly z nejužšího vedení. Projektu XFR-S hraje do karet také fakt, že standardní XFR začíná s 510 koni lehce zaostávat ve výkonových válkách, tažených německou konkurencí.
BMW M5 nedávno vyjelo s 560 koni, Mercedes-Benz je na 557 a Audi pomalu chystá RS6, která bude mít spíš něco k šesti stovkám koní. Jaguar má přitom ve stáji pětilitrový osmiválec s kompresorem, 550 koni a úchvatným zvukem – motor nedávno představeného XKR-S. Jeho zástavba do XFR by byla stejně bezproblémová jako v případě proměny XKR na XKR-S – motory obou verzí jsou zvenku identické. Mimoto už Jaguar dávno postavil prototyp a několikrát ho protáhl po Nürburgringu.
Žádné podrobné informace nejsou k dispozici, ale bude rozumné očekávat podobné úpravy jako v případě XKR. Kupé absolvovalo kvůli písmenu S velkou řadu úprav. Přestože v kontextu doby vypadá karoserie XKR-S téměř decentně, na Jaguar je až nemístně odvázaná. Charakter auta s tvrdým podvozkem a ostrým řízením tomu odpovídá. U způsobného XFR můžeme očekávat podobné změny. Projekt zatím nemá definitivní ano, ale jakmile ho dostane, budou se věci dít rychle, vývoj by neměl trvat víc než rok.
Martin Plaštiak