Peugeotem 308 GT na International L’Aventure Peugeot Meeting: Vyrazili jsme na úžasný sraz veteránů

Vyrazili jsme na unikátní mezinárodní setkání historických vozidel Peugeot. Úžasnou historií se totiž může pochlubit i tato francouzská automobilka.
titulka-42-1100x618.jpgCelá galerie 41 Zdroj: archiv redakce

Foto: Ondřej Kroutil

Historii mají některé značky bohatší, jiné zase trochu chudší, unikátními exponáty se ovšem, troufám si tvrdit, mohou pochlubit všechny automobilky. Historické modely Ferrari, Porsche nebo Lamborghini, po kterých touží snad každý automobilový nadšenec, možná znáte nazpaměť, velmi zajímavými a především krásnými vozy se však může pyšnit i taková mainstreamová automobilka jako třeba Peugeot.

Přesvědčil jsem se o tom na mezinárodním srazu historických Peugeotů, kam jsem vyrazil s naší dlouhodobě testovanou 308 GT. K tomu, aby se mohla zařadit mezi legendy, ještě bude potřebovat nějaký čas, jestli vůbec, nicméně jsem toho názoru, že ostudu určitě nedělala. Minimálně neotřelým a elegantním designem navazuje na odkaz svých historických předchůdců.

Peugeot 402 Darl’mat, auto vzácnější než některá Bugatti, jen tak kdesi u Zbirohu

Ostatně konkurence byla obrovská. International L’Aventure Peugeot Meeting totiž není žádná akce lokálního významu, kde se sejde pár majitelů starých dvěstěpětek, je to akce mezinárodního významu, které se účastnilo 84 účastníků z 11 zemí, převážně z Francie, kteří přivezli spoustu nádherných strojů.

K vidění tak byl i skvost takového formátu, jako Peugeot 402 Darl’mat. V karoserii roadster jich na celém světě existuje pouhých 32 kusů, tedy alespoň tolik jich bylo vyrobeno. Majitel nádherného zeleného kousku s ním klidně vyjel do deště, místo aby si ho pečlivě střežil v klimatizované garáži. Klobouk dolů!

Peugeot nestaví jenom skútry, ale i tyto úžasné stroje

Organizátoři muzea L’Aventure Peugeot pořádají akci už od roku 1988 a letos si jako destinaci poprvé vybrali Prahu. Odtud startovala dvoudenní setinová rallye, která cestou zavítala na zámek Zbiroh a poté do Plzně, kde se konala závěrečná přehlídka elegance. Vítězem se překvapivě nestal unikátní Darl’mat, ale jediný motocykl na startu – Peugeot P105 z roku 1929 českého majitele. Slyšet tenhle pekelný stroj startovat zastudena je neuvěřitelný zážitek.

Setinová rallye, která byla nedílnou součástí, měla nastavené trochu pomalejší tempo. Přece jenom nejstaršímu exempláři Peugeotu 172 M z roku 1928 to místy trochu trvalo, hlavně v kopcích. Ostatně s motorem o objemu pouhých 695 kubíků a výkonu 13 koní na to má právo. O to déle jsem se však mohl zpoza volantu gétéčka kochat pohledem na unikátní předválečné Peugeoty zasazené v krásné středočeské krajině.

Paní Columbová skutečně existuje!

Nutno ovšem uznat, že velkou parádu dělalo i několik 403 Cabriolet (známých jako auto seriálového poručíka Columba) nebo úžasných youngtimerů 504 Coupé a Cabriolet. Potenciál naší 308 GT tak zůstal trochu nevyužitý a místo okreskové honičky jsem nasadil výletní tempo. Místy jsem tak alespoň dosáhl pouhých 6,2 l/100 km! No co, příště se vyřádím na závodním okruhu, občas trochu zklidnit a užívat si pohody také není na škodu.

Možná se to nezdá, ale rozhodně je velká škoda zapomínat, že i Peugeot má bohatou a krásnou historii. Letošní ročník IAPM rozhodně stál za to a trochu mě mrzí, že se příště budu muset za starými Peugeoty do Belgie.

Není na škodu občas vypnout a jenom se kochat.

 

26.6.2018 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist