autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 508 > Peugeot nám dělá radost, představuje ostrý sedan a kombi 508 Sport Engineered
Peugeot nám dělá radost, představuje ostrý sedan a kombi 508 Sport Engineered
Peugeot 508 Sport Engineered je nejvýkonnějším sériovým vozem, jaký kdy Peugeot vyrobil. Jde o dokonalé spojení sportovního charakteru a ekologicky účinných technologií. Touto kombinací Peugeot definuje principy nového odpovědného výkonu, který označuje jako Neo-Performance.
Podpis této nové řady se 3 kryptonitovými drápy odkazuje na novou identitu divize Peugeot Sport a na světelné podpisy sériových modelů. Inspiraci přitom čerpá i z dědictví značky, konkrétně ze zadních světel modelu Peugeot 504 Coupé.
Motor může díky důmyslné kombinaci tepelné a elektrické energie vyvinout výkon 360 k a točivý moment 520 Nm. Tato kombinace umožňuje dosáhnout téměř okamžité odezvy. Dosahované výkonové charakteristiky nemají u značky Peugeot obdoby: zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s, 1 000 m s pevným startem za 24,5 s, z 80 na 120 km/h za 3 s, maximální rychlost 250 km/h.
Potěšení z jízdy je samotnou podstatou DNA značky Peugeot, a proto inženýři divize Peugeot Sport upravili podvozek vozu Peugeot 508 tak, aby bylo dosaženo co nejvyššího kompromisu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi, a to optimalizací proměnlivého tlumení se 3 režimy (Comfort/Hybrid/Sport), nižší světlou výškou, širším rozchodem o 24 mm vepředu a o 12 mm vzadu, předními brzdovými kotouči o průměru 380 mm se 4pístkovými brzdiči a 20″ koly s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S.
Výkonu 360 koní je u vozu 508 Peugeot Sport Engineered dosahováno díky kombinaci výkonu jeho spalovacího motoru a dvou elektromotorů vpředu a vzadu. Pohon všech čtyř kol zajišťuje optimální pohyblivost za všech klimatických podmínek.
Prostřednictvím voliče režimů na středové konzole je k dispozici pět jízdních režimů:
- Electric: pro jízdu se 100% elektrickým pohonem v naprostém tichu, dojezd 42 km podle protokolu WLTP, přístup do zelených zón ve městech a zrychlení s vysokými otáčkami díky okamžité reaktivitě elektrických motorů od 0 do 140 km/h;
- Comfort: režim Hybrid s měkčím odpružením pro „vysoce komfortní“ jízdu;
- Hybrid: režim, který pro optimalizovanou spotřebu automaticky volí v závislosti na dané situaci mezi spalovacím nebo elektrickým motorem;
- Sport: maximální výkon 360 koní pro maximální potěšení. Tento režim také ovlivňuje řízení, tlumení, kartografii plynového pedálu a digitální podbarvení akustiky motoru. Spalovací motor nabíjí baterii, aby byl vždy k dispozici nejvyšší výkon;
- 4WD: dokonalá pohyblivost a stabilita v terénu s obtížnou přilnavostí.
Z hlediska hybridizace využívá 508 Peugeot Sport Engineered odborných znalostí značky Peugeot, které se prokázaly při nedávném uvedení modelů Peugeot 3008 Hybrid/Hybrid4 a Peugeot 508/508 SW Hybrid. Současně čerpá ze zkušeností divize Peugeot Sport s hybridními vozy v závodech. Režimy dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené jakékoliv běžné situaci.
Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered má díky inteligentnímu uspořádání elektromotorů a baterie stejně velký objem kabiny a zavazadlového prostoru (nad podlahou) jako verze vybavené spalovacími motory.