Peugeot je ve Francii nejlíp hodnocenou značkou z hlediska image, porazil i své prémiové konkurenty

Mezinárodní společnost specializující se na průzkum trhu, YouGov, každoročně analyzuje image společností v mnoha odvětvích. Nezávislou studii provádí v 18 zemích světa a zařazuje do ní všechny výrobce automobilů operující na evropském trhu. Image každé značky je určena na základě souhrnného indexu, který hodnotí řadu faktorů například kvalitu, poměr hodnoty výrobku k jeho prodejní ceně, spokojenost zákazníků, a dokonce i to, jak se značka stará o své zaměstnance. Ve Francii již pátým rokem dosáhla nejlepších výsledků automobilka Peugeot.
peugeot_2008_testdrive-c-1100x618.jpg Zdroj: Peugeot

Určitě vás napadne, že Francouzi budou upřednostňovat vlastní značky. Ostatně jsou proslulí svou typickou národní hrdostí, takže by od nich nikdo nečekal, že před své domácí výrobce v hodnocení image značek pustí německou konkurenci. Opak je však pravdou. Za Peugeotem na druhém místě totiž skončil Mercedes-Benz, následován Audi, Volkswagenem a BMW. Druhá nejlépe hodnocená francouzská značka Citroën skončila šestá a Renault až osmý. Do první desítky se dostaly ještě Toyota, Ferrari a Ford.

Peugeot 208 jako nejprodávanější vůz v Evropě

Vítězství Peugeotu přikládají zástupci značky obrovské, náročné, ale úspěšné práci, kterou odváděly technické, designové a prodejní týmy po několik let na vývoji produktů, budování image a zlepšování zákaznické spokojenosti. O tom, že se produkty Peugeotu dobře prodávají, svědčí i fakt, že loni jeho model Peugeot 208 po 14 letech konečně porazil svého dlouholetého německého rivala a stal se nejprodávanějším vozem v Evropě. Současně Peugeot s modely e-208 a e-2008 zcela ovládl evropský trh malých elektromobilů. Kromě toho má Peugeot ještě další želízka v ohni, jako model 308 nebo městské SUV 2008, které jsou v rámci svých segmentů v Evropě v top 3.

Stát se preferovanou značkou Francouzů na domácím trhu je pochopitelně pro Peugeot nesmírně důležité. Vždyť právě ve Francii prodá Peugeot takřka 30 % veškeré své produkce. To představuje ročně přes 300 tisíc vozů, což je víc, než Peugeot prodá dohromady na všech svých neevropských trzích. Obhájit vítězství pátý rok po sobě ovšem muselo být pro značku velmi těžké, zejména pak s ohledem na neustále rostoucí ceny vozů napříč všemi značkami koncernu Stellantis a stále dotěrnější konkurenci. Přesto se to Peugeotu povedlo, a navíc s úctyhodným pětibodovým náskokem.


Videoreportáž: Jak jezdí Peugeot 508 PSE


Kromě konečného žebříčku vypracovala společnost YouGov také pořadí nazvané Top Improvers, tedy značky, které se meziročně nejvíce zlepšily. Zde se projevilo, že i na Francouze dolehl ekonomický tlak, a začali objevovat cenově dostupnější značky. Skokanem roku se totiž stala Dacia s nárůstem o 1,6 bodu oproti loňskému roku. Na druhém místě skončila Kia, která si připsala 1,3 bodu a Hyundai s jedním bodem. Do pětice Top Improvers se dostaly ještě Cupra a Škoda.

Výsledné pořadí studie YouGov

Peugeot29,2 bodů
Mercedes-Benz24,2 bodů
Audi23,1 bodů
Volkswagen22,4 bodů
BMW22,3 bodů
Citroën19,3 bodů
Toyota18 bodů
Renault17 bodů
Ferrari13 bodů
Ford12 bodů

Pořadí Top Improvers

Dacianárůst o 1,6 bodů
Kianárůst o 1,3 bodů
Hyundainárůst o 1,0 bodu
CUPRAnárůst o 0,8 bodu
Škodanárůst o 0,6 bodu

 

13.5.2023 8:58| autor: Tomáš Malík | zdroj: Tiskový servis Peugeot

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist