autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Peugeot jde s kůží na trh. Zatímco model 2008 nabyl dospělejšího vzhledu a čekají vás u něj slevy, tak sportovní 508 se skoro nezměnil a bude jen na objednávku
Peugeot jde s kůží na trh. Zatímco model 2008 nabyl dospělejšího vzhledu a čekají vás u něj slevy, tak sportovní 508 se skoro nezměnil a bude jen na objednávku
Oba modely jsou stálicemi automobilky, která si nese lva ve znaku. A stejně tak oba se jen lehce změnily v oné vizuální exteriérové části.
Peugeot 2008 je po modelu 508 dalším modelem, který používá nový světelný podpis Peugeot. Tvoří jej tři svislé světelné drápy, které jsou zabudovány do leskle černých lišt na nárazníku. Automobilka u tohoto prvku nerozlišuje výbavové stupně, a tak ho najdete u všech verzí. U nejvyšší úrovně výbavy GT se nápadný efekt tří drápů poprvé objevuje i u full LED světlometů využívajících tři světelné moduly. Tím se úroveň GT odlišuje lehce od ostatních.
Změn menší model doznal i vzadu, kdy ledky mají též podobu tří drápů, které jsou tvořeny třemi tenkými dvojitými horizontálními lamelami umístěnými nad sebou, které opticky vůz rozšiřují. Novinkou je také nápis širší nápis Peugeot, který se táhne po celé zádi a nové logo vpředu. Peugeot do své 2008 též integroval i HD přední a zadní kameru, která má opravdu velmi kvalitní rozlišení.
Uvnitř vás pak přivítá nový design digitálního přístrojového panelu, stejně tak centrální dotykový displej, který si pod sebou zanechává umístění fyzických tlačítek, ale najdete zde i dotykové plošky na button „home“ a na propracování se do nastavení klimatizace.
Co se týká motorizací, můžete vybírat mezi těmito
- PureTech 100: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 100 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.
- PureTech 130: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, může být spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 nebo šestistupňovou manuální převodovkou.
- BlueHDi 130 EAT8: dieselový čtyřválcový o objemu 1,5 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.
Ze světa Peugeotu
A na začátku roku 2024 se pak nabídka rozšíří o hybridní ústrojí, které bude tvořit benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 136 koní, spojený s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí bude elektromotor.
Vybírat si můžete automobil ve 3 výbavách, přitom v té základní Active můžete sáhnout jen po nejslabší verzi v manuálu a stát vás bude v akční ceně 470 000 Kč (normálně 585 000 Kč). Při Allure výbavě už máte k dispozici všechny 3 motorizace – cenově v akci od 495 000 Kč až 615 000 Kč a u GT specifikace si pak sáhnete na ty nejsilnější motory – v benzinu za 625 000 Kč a v naftě 675 000 Kč.
Model 508 bude celkem drahý
Co se týká nového modelu 508, o jeho inovacích a změnách jsme psali již v květnu, a proto se zde podívejme pouze na nabízené motorizace a ceny.
K dispozici jsou dvě plug-in hybridní varianty pro pohon 2 kol:
- Nově plug-in Hybrid 180 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 150 k (110 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou převodovkou e-EAT8 (ve výbavě Allure stojí 1 200 000 Kč) a
- Plug-in Hybrid 225 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou převodovkou e-EAT8. (výbava Allure – 1 250 000 Kč, GT – 1 320 000 Kč)
U verze 508 Peugeot Sport Engineered (která je pouze na individuální objednání a stojí 1 750 000 Kč, delší verze pak 1 790 000 Kč) je pak k dispozici plug-in hybridní pohon 4 kol vyvinutý divizí Peugeot Sport o výkonu 200 k (147 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou převodovkou e-EAT8 .