autoweb.cz > elektromobil > Peugeot, Citroën a Opel v roce 2020 elektrifikují kompaktní dodávky
Peugeot, Citroën a Opel v roce 2020 elektrifikují kompaktní dodávky
Vozy Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro a Vauxhall Vivaro budou od roku 2020 k dispozici ve 100% elektrické verzi. Kompletní nabídka lehkých užitkových vozů PSA včetně jejich osobních verzí bude vybavena elektromotory. Skupina dosáhne kompletní elektrifikace své užitkové řady do roku 2021. V nabídce budou dvě úrovně dojezdu: 200 nebo 300 km.
Skupina PSA pokračuje v elektrifikaci řady LUV a přichází s elektroverzemi svých kompaktních dodávek určených pro firemní i soukromé zákazníky. Tato elektrifikace, která nepřináší omezení z hlediska funkce vozů, nám umožní posílit naše vedoucí postavení v tomto segmentu na evropském trhu. V roce 2021 bude elektrifikováno 100 % vozů naší modelové řady lehkých užitkových vozů a jejich osobních verzí.
Počínaje rokem 2019 budou všechny nové modely skupiny PSA uváděny také s elektrifikovanou verzí, buď se 100% elektrickým motorem, nebo s pohonem plug-in hybrid. Cílem je, aby byla celá řada osobních a lehkých užitkových vozů skupiny v roce 2025 elektrifikována.
V souvislosti s rostoucí urbanizací využívá nová generace kompaktních dodávek skupiny PSA „multi-energy“ platformu EMP2. Tato platforma nabízí mobilitu s nulovými emisemi CO2 pro přepravu cestujících v osobních verzích a pro přepravu zboží v užitkových verzích. Zájem o elektrické dodávky se předpokládá i s ohledem na rozvoj e-schopů.
Skupina PSA je v Evropě lídrem v segmentu LUV, její podíl na trhu byl v první polovině roku 2019 celkem 24,7 %. Tato nová 100% elektrická nabídka, a to jak ve verzi LUV, tak i ve verzích víceúčelových vozů a firemních vozů pro kyvadlovou dopravu, znamená pro skupinu PSA klíčovou výzvu, díky níž bude v těchto segmentech schopná získat nové klienty.
100% elektrické verze kompaktních dodávek všech čtyř značek se budou vyrábět ve francouzské továrně Hordain (region Hauts-de-France) a systém elektrického pohonu do nich bude montován v závodě Trémery (region Grand Est). Elektrické verze nabídnou dvě úrovně dojezdu: 200 km podle normy WLTP s baterií 50 kWh a 300 km s baterií 75 kWh.