Peugeot bude opravdu závodit s hybridem

Očekávat vývoj závodního stroje s velkým atmosférickým motorem by bylo v dnešní době mylné. Peugeot sází na kombinaci benzínu a elektřiny.

Oficiální testovací jízdy probíhaly na závodním okruhu v Estorilu a po trati se proháněl speciál 908 Hybrid4. Ano, jistě, ten hybrid, který Peugeot představil letos v březnu na ženevském autosalonu.

Za volantem se vystřídali Nicolas Minassian, Stéphane Sarrazin a Alexander Wurz a jak prohlásil Bruno Famin, technický ředitel divize Peugeot Sport, „cílem nebylo ujet hodně kilometrů, ale vyzkoušet, zda všechny hlavní funkce dobře fungují.“ Ve výsledku automobil odkroužil celkových tři sta ostrých kilometrů a podle prohlášení kompetentních techniků vše fungovalo podle očekávání.Vývoj jako takový začal už před několika lety, Peugeot Sport představil v roce 2008 v Silverstone hybridní předváděcí vůz vyrobený na základě vozu 908 HDi FAP a cílem tohoto prvního projektu bylo zjistit, jaké problémy s sebou tato nová technologie přináší a co nejlépe ji přenést do nového vozu. Cíl byl pak jasný.Když byla v roce 2009 vyhlášena nová pravidla, představení nového závodního speciálu bylo naplánováno na rok 2011. Dnes už je nám jasné, koho má Peugeot v hledáčku. Ve slabších kategoriích si musí poradit se schopnější konkurencí, ale v nejvyšších sférách bude jeho největším rivalem kromě Japonců německé Audi se svým TDI.

18.10.2011 3:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist