autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 508 > peugeot 508 sw > Peugeot 508 SW: Praktičtější, ale stále krásný (první jízdní dojmy)
Peugeot 508 SW: Praktičtější, ale stále krásný (první jízdní dojmy)
Nová generace Peugeotu 508 patří k nejdůležitějším autům, které minulý rok vstoupily na trh. Jeho hlavními taháky jsou minimalistické moderní tvary, nevšední interiér, skvělé jízdní vlastnosti a punc prémiovky. Některým potenciálním zákazníkům však vadí, že designová karoserie nabízí pouze omezenou praktičnost, za což může hlavně menší zavazadelník ovlivněný zkosenou zádí. I přesto se ale Peugeot 508 umístil na druhé příčce české ankety Auto roku 2019.
Pokud však stále toužíte po Peugeotu 508 a chcete jej využívat jako plnohodnotné rodinné auto, nemusíte smutnit. Už v druhé polovině června vstoupí na trh dlouho očekávaná verze kombi, s označením SW, kterou jsme již měli příležitost vyzkoušet. Skrývá se v útrobách nové karosářské verze i něco jiného, než větší prostor? Ano, mírné rozdíly tu skutečně jsou.
Návrhářům Peugeotu se podařilo přepracovat zadní část vozu do nové podoby takovým způsobem, že pomyslný batoh nijak nenarušuje původní oceněný design. Stejně jako o krásném fastbacku, i o SW lze říci, že patří k nejkrásnějším autům ve třídě. Jestliže patříte k fanouškům bezrámových oken jako já, věřte, že kombík s nimi vypadá ještě exkluzivněji.
Zachovaná nízká boční silueta vozu přitom nijak neomezuje prostornost většího zavazadelníku, jehož nízká spodní hrana usnadňuje nakládání nákladu. Protože je nová generace 508 SW o 50 milimetrů kratší a o 60 milimetrů nižší oproti předchozí generaci, nabízí pochopitelně i menší objem zavazadlového prostoru.
Rozdíl přitom není příliš velký, protože s 530 litry je jen o 30 litrů menší oproti minulé generaci. Zavazadelník má však jednoduché tvary, takže stále nabízí mnoho prostoru. Převoz většího nákladu usnadňuje zadní lavice dělená v poměru 2/3–1/3 s funkcí Magic Flat, která má za úkol okamžité sklopení jejích opěradel pomocí dvou tlačítek umístěných v zavazadlovém prostoru. Celkový objem zavazadelníku se poté zvětší na 1 780 litrů.
Modernímu interiéru vévodí nejnovější verze systému i-Cockpit, jehož součástí je digitální přístrojový štít spolu s displejem infotainmentu uprostřed palubní desky spolu s krásnými mechanickými tlačítky připomínajícími klávesnici piana. Jestli však kombi SW něčím zaujme už při prvním rozhlédnutí se z vozu ven, je to jednoznačně konečně pořádný výhled dozadu. Ten totiž byl jednou z mála slabin původního fastbacku.
Při prvních testovacích jízdách s Peugeotem 508 SW jsme měli možnost vyzkoušet tři z celkem šesti nabízených motorizací. Zážehové motory zastupovala nejvýkonnější přeplňovaná šestnáctistovka PureTech o výkonu 225 koní s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Po zkušenostech s touto motorizací ve fastbacku jsme se opět ujistili, že je tato nejsilnější motorizace nabídky tou nejlepší volbou. Má mnoho výkonu a svým kultivovaným chodem zvyšuje celkovou prestiž vozu.
Ze vznětových motorizací jsme otestovali základní patnáctistovku BlueHDi (130 koní) s převodovkou EAT8 a slabší z dvoulitrů BlueHDi (160 koní) s převodovkou EAT8. Ačkoliv je základní turbodiesel pro pohodlné cestování dostačující, vyšší výkon dvoulitrového motoru oceňujeme hlavně při jízdě na dálnici, kde dokáže poskytnout výrazně lepší pružné zrychlení.
Pro všechny zmíněné motorizace, homologované emisní normou Euro 6d-TEMP, platí, že se 508 SW řídí stejně dobře jako fastback. Podvozek zvládá nerovné české silnice bez problémů a manévrování ve městech i rychlejší průjezdy zatáčkami usnadňuje řízení s dvojitým pastorkem umožňující velké rejdy. V zatáčkách se projevuje konstrukční rozdíly kombíku, kdy je cítit přidaná hmotnost na zádi.
Po zkušenostech s velmi podařeným fastbackem jsme se nebáli, že by nás mohl kombík SW něčím zklamat a nespletli jsme se. V jeho větších útrobách se skrývá stejně kvalitní, avšak prostornější auto. Už teď můžeme říci, že se tohle auto řadí k nejzajímavějším volbám ve své třídě. Těšíme se, až jej budeme moci pořádně vyzkoušet ve velkém testu.