Peugeot 508 RXH se polní cesty nebojí

Módní vlna oplastovaných verzí nekončí. Přidává se i Peugeot, který nabízí alternativu všem, kterým přijde SUV poněkud přehnané. A navic je to úsporný hybrid.

Nový a docela zásadní model Peugeot 508 ukázal, že se francouzská automobilka skutečně naučila znovu dělat auta. Nyní se k povedenému kombíku a sedanu přidává „oplastovaná“ verze 508 RXH, která aspoň podle tvrzení automobilky zvládne lehčí terén, takže příjezdová cesta k chatě (nebo na pláž) pro ni nebude problém.

Peugeot 508 velká fotogalerie

Peugeot 508 fotogalerie

Peugeot 508 RXH ale krom decentního oplastování, které má evokovat schopnost lepší průchodnosti terénem, nabízí především jednu zásadní věc – chytrý hybridní pohon všech kol 4×4. Systém HYbrid4 od Peugeotu funguje následovně: přední kola pohání konvenční agregát – v tomto případě diesel 2.0 HDI, ale nad zadní nápravou najdete kompaktní elektromotor, který v případě potřeby roztáčí kola zadní.Celkový výkon hybridní soustavy je 200 koní, točivý moment velmi slušných 450 Nm a hlavně prý Peugeot 508 RXH spotřebuje v kombinaci jen 4,2 litru nafty na 100 km s emisemi 109 g/km CO2. Tento velký Peugeot také umí jezdit pouze na elektřinu, ale jen v nižších rychlostech ve městě. Ovšem i tak to určitě uspoří hodně paliva.Pro tento druh pohonu všech kol je charakteristická především jedna věc – nepotřebuje těžký a neskladný hřídel pro přenos síly od motoru vpředu k zadní nápravě. Zadní kola totiž roztáčí pouze elektromotory, což šetří nejen prostor, ale především hmotnost. A to pomáhá jak spotřebě, tak zejména ovladatelnosti.

Novinka Peugeot 508 RXH se představí na autosalonu ve Frankfurtu a do prodeje se dostane velmi brzy. Ještě před tím se ale začne prodávat menší příbuzný Peugeot 3008 HYbrid4, který má prakticky stejnou techniku a který je prý prvním silničním diesel-hybridem na světě.

autoweb.cz

11.7.2011 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist