Peugeot 5008 poskytne zázemí celé rodině včetně prarodičů

S novým nástupcem se pomalu loučíme se starou 5008, která na závěr dostala mild-hybridní jednotku.
20240609_104011-1100x618.jpgCelá galerie 24 Zdroj: Sabina Sarkisovová

Nedávno se široké veřejnosti představil nový model Peugeot 5008, a proto nám přišlo fér si na závěr ještě projet tenhle silniční rodinný koráb v jeho starší verzi.

Z vizuálního hlediska si jen lehce prolítněme, co už známe. Máme tu bezrámovou masku chladiče ještě se starým logem, která se jakoby rozlézá do stran nárazníku. Zároveň se v našem testovaném GT modelu objevily i přepracované světlomety, které jsou full-ledkové a nabízí celkem solidní přisvěcování do zatáček. Neopomeňme, že světlomety denního svícení jsou ve tvaru tesáků, což každý lev přeci má. Generace z roku 2020 se pyšní i vzadu přepracovanými zadními světly, které reprezentují lví drápy a jsou full-ledkové téže. Model je za nás nejzajímavější právě při pohledu zezadu, světla jsou totiž v jakémsi kouřovém skle a zároveň celými prostředními dveřmi prochází jakási kouřová skleněná lišta.

Stejně tak se na GTčku měnily a zvýrazňovaly přední blatníky a víko zavazadlového prostoru, ale to pozná jen opravdový fajnšmekr.

Prim hraje prostor

Když už jsem u toho „kufru“. Tady se skrývá to hlavní poslaní tohoto vozu. Prostornost. Do auta naložíte úplně v pohodě 7 lidí, a ještě vám zbyde místo v kufru. Pokud ale sklopíte třetí řadu sedaček, dostanete se na krásných 702 litrů. Tady jsme si libovali, protože jsme při testování stěhovali hodně věcí a tím pádem jsem tam mohli nacpat opravdu pěknou řádku všeho možného.

I-cockpit je předmětem debat

Uvnitř je to pak o výsostném postavení tzv. i-cockpitu. Věci, která je pro řadu novinářů bodem, kde se extrémně rozcházení. V jiných autech totiž disponujete normálním volantem, skrz který vidíte přístrojový štít. Francouzi to takto nemají. Tady máte menší volant a nad ním digitální přístrojovku s úhlopříčkou 12,3 palců. Reálně tohle uspořádání není zlé, jen volant do ruky hřmotnějším chlapům prostě vyhovovat nikdy nebude. Jinak centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců si poprávu zaslouží update, takže se těšíme, co nová 5008 přinese. Chválu si ale zaslouží, my to osobně nazýváme lví drápy, ale pežotáci to nazývají klapkami klavíru  – tlačítka, která umožnují přímý přístup k hlavním funkcím zajištujícím komfort, k nimž patří rádio, klimatizace, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, nastavení parametru vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla.

Sedadla vám udělají radost

Co je ale ještě lepší, jsou samostatně posuvná sedadla ve druhé řadě. Se všemi 3 se mi dá pohodlně hýbat a nastavovat sklon opěradla. Sice ten, který sedí uprostřed si bude muset lehce zvykat na jinakost sezení, ale věříme, že by to neměl být zase takový problém. Jinak, aby bylo dosaženo maximálního komfortu, jsou pro krajní cestující připravený sklopné stolečky. Paráda, to se bude svačit.

Ať žije mild-hybrid

A teď k motorizaci, která před odchodem „staré“ 5008 přišla. Jedná se o novou generaci benzinového motoru PureTech, který byl speciálně vyvinut pro optimální integraci s hybridizací, má 3 válce, objem 1,2 litru a výkon 136 koní. Nechybí turbodmychadlo s proměnnou geometrií pro vyšší výkon motoru, máte tu i rozvodový řetěz pro snížení nákladů na údržbu, ba dokonce Millerův cyklus pro lepší tepelnou účinnost spalování. Vše je spřáhnuto s novou elektrifikovanou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou umožňující změnu převodu bez přerušení točivého momentu, která je speciálně navržena pro hybridní systémy, protože její součástí je elektromotor. Ten umožňuje 100% elektrický pohon vozidla při nízkých požadavcích na točivý moment a pomáhá spalovacímu motoru, který má díky tomu nižší spotřebu. Při zpomalování motor funguje jako generátor, který dobíjí 48V baterii hybridního systému. Za pomoci řemenového startéru zajišťuje také hlavní start spalovacího motoru.

Celé tohle ústrojí je určeno především pro klidné řidiče s vyrovnanou jízdou. Neočekávejte po něm extrémní dynamiku, spíše decentní poježdění na spotřebu, která se nám pohybovalo po dennodenní jízdě po dálnici a po okreskách v ranku 6,8 litru na 100 km. Buďte také připraveni na sílu rekuperace, která je někdy spíše ke škodě než k užitku, ale plynovým pedálem ji samozřejmě přeperete. Co vás potěší je ale nastavení podvozku, které je komfortním parťákem na dlouhé cesty, ale i pravé české výmoly.

Peugeot 5008 s mild-hybridním motorem bude vyhovovat především klidnějším řidičům, kteří se chtějí dopravit z bodu A do bodu B v rozumném časovém horizontu. Neočekávejte od něj maximální poslušnost, někdy si ona převodovka umí říct své, ale bude vám nepostradatelným parťákem na delších cestách s rodinnou nebo přáteli.

 

26.6.2024 7:32| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist