autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Peugeot 308 (od 2007)
Peugeot 308 (od 2007)
RADOSTI
Prostornost, komfort odpružení, příznivé ceny náhradních dílů z druhovýroby, líbivý design, příznivé ceny ojetin, dostatek ojetin na trhu, úsporné turbodiesely.
STAROSTI
Krátká životnost některých komponent, nelze deaktivovat ESP (respektive zapíná se při překročení 50 km/h nebo rychlejším protočení kol), přeposilované řízení, málo místa na zadních sedadlech verze CC.
Francouzský Peugeot 307 si získal spousty příznivců i přes svou vyšší poruchovost a nevalné jízdní vlastnosti. Jeho nástupce, Peugeot 308 je na tom se spolehlivostí i jízdními vlastnostmi o něco lépe, přesto je zde stále co zlepšovat.
Peugeot 308 velká fotogalerie
Každopádně si na nezájem motoristů nemůže naříkat. Na trhu s ojetými automobily má početné zastoupení a nabízí se za příznivé ceny. Motoristy oslovuje ale i líbivým designem a prostorností.
V tomto směru míří jediná výtka k provedení 308 CC. Kupé-kabriolet se skládací střechou z pevných dílců totiž nabídne jen velmi omezený prostor na zadních sedadlech. Kombi SW i hatchback ale poskytnou místa dostatek.Pochvalu si zaslouží zavazadlové prostory jednotlivých karosářských variant. Zatímco hatchback přepraví náklad o objemu 350 litrů, kombi 308 SW zvládne odvézt 575 litrů. Samozřejmě je zde možnost sklopení zadních sedadel a tím nákladový prostor ještě rozšířit.
Dobře je na tom také kupé-kabriolet. V konfiguraci kabrio sice nabídne zavazadelník jen o objemu 265 litrů (střecha se skládá do zavazadlového prostoru), avšak při natažené střeše, tedy v konfiguraci kupé, zavazadlový prostor nabídne objem 465 litrů. To určitě není málo.
Pokud nahlédneme do přední části interiéru, najdeme zde měkčí sedačky a dostatek místa ve všech směrech. Palubní deska se designově vydařila a ani vůči použitým materiálům není co namítat. Vyšší posez za volantem nemusí zpočátku každému vyhovovat. Většina řidičů si ale zvykne během prvních pár kilometrů jízdy.To se ale nedá říci o přeposilovaném řízení, které část motoristů jistě odsoudí, a sportovněji založení se s ním nikdy nesžijí. Stejně tak řazení by mohlo být přesnější a mít kratší dráhy. Podvozek si dobře poradí s nerovnostmi, avšak v zatáčkách nic světoborného nečekejte.
Pod kapotu Peugeotu 308 se dostala řada pohonných jednotek, a to jak benzinových, tak naftových. Ani základní čtrnáctistovka není špatná, ale při větším vytížení vozu zjistíte, že by to chtělo pár koní navíc. Proto je lepší, když zájemce o zážehový motor zvolí některý ze silnějších agregátů.
V nabídce turbodieselů najdete šestnáctistovky i dvoulitry. Agregáty, které koncern PSA Peugeot Citroën vyvíjel a produkuje společně s automobilkou Ford, platí za mimořádně úsporné a v silnějším provedení i dostatečně čilé. Po stránce spolehlivosti si ale nestojí dobře.To dvoulitrové jednotky HDi z dílny francouzského lva patří v této objemové třídě vůbec k nejlepším. Mají dost sil, pracují spolehlivě a úsporně. Kdo chce skutečně dobrý diesel, volbou dvoulitru rozhodně neudělá chybu.
„Zatímco u předchůdce dokázala poruchová elektroinstalace, například zlobící páčky pod volantem, přivést mnohé majitele do blázince, pověst modelu 308 žádné trapasy v podobě nespočetných svolávacích akcí nenarušily,“ začíná hodnocení spolehlivosti Jindřich Topol, regionální manažer AAA AUTO.
Přesto se vůz s některými problémy potýká častěji. Patří sem například opotřebení brzdových segmentů. Originální brzdové obložení, ale i kotouče totiž většinou vydrží jen 40 000 kilometrů. Někdy se můžete setkat s tiše pískajícím posilovačem řízení při volnoběhu.„U vozů z počátku výroby byly známé především problémy s rozvody u benzínové šestnáctistovky VTi, které potrápily například i jedničkové BMW nebo Mini Cooper. Stejné potíže se dotkly i přeplňovaných verzí THP, které se navíc potýkají také s usazováním karbonu“ upozorňuje zástupce AAA AUTO.
Motor 1.6 THP mohou trápit i ulité svíčky. Známé jsou obtížné starty, na kterých nese vinu vadné teplotní čidlo. Turbodiesely 1.6 HDi nezřídka potkávají problémy s podtlakovým okruhem. Ten řídí práci turba, EGR ventilu a škrticí klapky. Výjimkou nejsou prodřené hadice od turba, a to kolikrát už po 20 000 ujetých kilometrech, zlobí vstřikovače common railu a vyskytují se úniky oleje.
Pozor si dejte na stav dvouhmotového setrvačníku u motorizací, kde je použit. „U dieselů s nájezdem okolo 150 000 kilometrů, kterých je na trhu bez ohledu na stav tachometru plno, se mohou vyskytovat problémy s dožívajícími filtry pevných částic. Toto prokletí moderních dieselových ojetin se na většině trhů vyhnulo pouze verzi o výkonu 66 kW, kde se FAP filtr nemontoval,“ zakončuje Jindřich Topol.
Ve zpětném zrcátku
2007 – představení tří a pětidveřového hatchbacku i kombi SW a jejich uvedení do prodeje se zážehovými motory 1.4 VTi/70 kW, 1.6 VTi/88 kW, 1.6 THP/110 kW (vše šestnáctiventilové motory) a turbodiesely 1.6 HDi/66 a 80 kW a 2.0 HDi/100 kW.
2009 – nový kupé-kabriolet 308 CC, posílení motorů 1.4 VTi na 72 kW, 1.6 THP na 115 kW, 1.6 HDi na 68 a 82 kW.
2010 – turbodiesel 2.0 HDi nyní o výkonu 103 kW, nově Peugeot 308 GTi s přeplňovaným motorem 1.6 o výkonu 147 kW.
2011 – nový turbodiesel 2.0 HDi/110 kW.
Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Peugeot 308 v roce 2007 a následně byly jeho výsledky přepočítány do nového hodnocení. Podle toho získal celkově 5 hvězdiček z 5 možných.
Za ochranu posádky při nárazu dostal 82%.
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 81%.
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 53%.
Za přítomnost bezpečnostních asistentů si připsal 83%.
Stejně tak byly přepočítány výsledky bariérového testu modelu 308 CC. I ten získal celkově 5 hvězdiček z 5 možných.
Za ochranu posádky při nárazu dostal 83%.
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 70%.
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 33%.
Za přítomnost bezpečnostních asistentů si připsal 97%.
Milan Jirouš