autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 308 > Peugeot 308 nabídne kompletní paletu pohonů: benzin, diesel, hybrid i elektro
Peugeot 308 nabídne kompletní paletu pohonů: benzin, diesel, hybrid i elektro
Nový Peugeot 308 jsme si už prohlédli v exkluzivní české předpremiéře a také proběhlo oficiální spuštění prodeje na českém trhu. Nová generace vypadá zvenku fantasticky, uvnitř je ještě modernější a co se jízdy týče, řízení je vážně radost. Jaké jsou možnosti volby pohonů.
V současné době Peugeot jako jedna z mála automobilek nezanevřela na naftový pohon a v nové 308 nabízí kompletní paletu benzinových, naftových i plug-in hybridních pohonů, ze kterých si každý vybere podle svých preferencí a potřeb.
Zážehové motory tvoří pomyslný základ a v karosářské variantě hatchback ideálně poslouží jako dostupné auto na každý den. Volit můžete přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech ve dvou výkonových variantách – 110 a 205 Nm, nebo 130 koní a 230 Nm. Slabší verze je dostupná pouze se šestistupňovou manuální převodovkou, u silnější můžete zvolit navíc ještě osmistupňový automat.
Vznětová jednotka 1.5 BlueHDi se idálně hodí do kombíku 308 SW, kde bude tvořit klasického rodinného univerzála, který nabídne slušný výkon, výborný komfort a nízkou spotřebu. Existuje v jednom výkonovém naladění, které nabídne výkon 130 koní a točivý moment 300 Nm. Kombinovanou spotřebu přitom udrží na 4,4 l/100 km. Volit můžete opět buď manuální, nebo automatickou převodovku.
Plug-in hybridní pohon představuje univerzální auto pro každou příležitost. Umožní auto využívat na denní dojíždění do práce za levnou elektřinu nebo jízdu po městě a plnění každodenních povinností, ale také dlouhé rodinné cesty na dovolenou, pokud je to třeba. Zároveň plug-in hybridní verze patří na vrchol nabídky co se týče výkonů.
Na výběr jsou dvě varianty – HYBRID 180 a HYBRID 225. Čísla v názvu reprezentují výkon v koních, Peugeot 308 HYBRID 225, zejména ve výbavovém stupni GT a GT Pack, představuje i pomyslnou nejsportovnější variantu modelu. Pohonné jednotky se pochopitelně vždy pojí s automatickou převodovkou.
Tím ovšem výběr pohonů pro nový Peugeot 308 a 308 SW zdaleka nekončí. Postupem času přijdou ke slovu ještě další dva pohony. Aktuálně se chystá mild-hybridní varianta a v roce 2023 se poté očekává příchod 100% elektrické verze. Co je zajímavé, že elektřina nebude pohánět jen hatchback 308, ale také kombík 308 SW.
Výkon motoru zatím není znám, nicméně už dnes víme, že dostane do vínku trakční akumulátor o kapacitě 54 kWh. Chemické složení baterie se skládá z niklu, manganu a kobaltu v poměru 8:1:1, což navýšilo účinnost na 12,4 kWh/100 km.
Peugeot také slibuje nulové kompromisy ohledně praktičnosti. Zavazadlový prostor zůstane stejný jako v případě plug-in hybridní verze, tedy 352 litrů pro hatchback a 548 litrů pro kombík. Provozní hmotnost se potom udrží na velmi rozumné hodnotě kolem 1 600 kg.
Elektrický Peugeot 308 bude disponovat dojezdem přibližně 400 km a pochopitelně zvládne rychlodobíjení, pomocí kterého se kapacita akumulátoru z 10 na 80 % nabije za 30 minut. Standardně se automobil dobije pomocí 22kW wallboxu během 4,5 hodiny, se slabším 7,4kW wallboxem během 7,5 hodiny a se zesílenou 3,7kW zásuvkou za zhruba 15 hodin.
Automobilka předpokládá strukturu prodejů Peugeotu 308 v kompletním prodejním roce 2024 v poměru 30 % konvenční benzinové a naftové motorizace, 20 % plug-in hybridní pohon, 30 % mild-hybridní pohon a 20 % čistě elektrické verze.