autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 308 > Peugeot 308 2.0 BlueHDI 150k EAT6 (2014)
Peugeot 308 2.0 BlueHDI 150k EAT6 (2014)
Dynamika 8
Chování na silnici 7
Provozní náklady 9
Praktičnost 8
X-Factor 7
Celkové hodnocení 7.8
Radosti
Kombinace motoru a převodovky; extravagantní interiér…
Starosti
…na jehož ergonomii si nezvyknete; chybějící pádla řazení
Peugeot 308 pro nás vůbec není neznámým autem. Poprvé jsme jej testovali s přeplňovaným benzínovým motorem 1.6 THP o výkonu 156 koní a nemohli jsme skrýt nadšení, ačkoliv na špičku třídy to jenom těsně nestačilo. Všechno důležité zaznělo už ve starším testu, takže se nyní podívejme na samotný vrchol nabídky, a to turbodiesel 2.0 BlueHDI s výkonem 150 koní a automatickou převodovkou.
Interiér
Od doby, kdy jsem naposledy řídil Peugeot 308 se nic nezměnilo, samozřejmě ani pomalý a chaotický multimediální systém, ale to nemá cenu znovu rozpitvávat. Stejně se, minimálně do faceliftu, nezmění. Po designové stránce mě ovšem extravagantní kabina stále nepřestává bavit. Hliníkové doplňky povyšují interiér o řád výš, na rozdíl od manuálu však plastový volič automatu v létě nepálí a v zimě zase nestudí. Už jsem si zvykl i na malý volant a budíky nad ním, stejně jako na trochu méně místa na zadních sedadlech.
Pohon
Hlavním rozdílem oproti ostatním testovaným třistaosmičkám je motor. Pod kapotou se tentokrát usídlil vrcholný turbodiesel 2.0 BlueHDI o výkonu 150 koní a na poměry masivním točivém momentu 370 Nm. Čekejte od něj naprosto dostačující výkony a společně s šestistupňovou automatickou převodovkou i příjemně sladěnou dvojici. Automat má sice pracovní morálku francouzského dělníka po vydatném pátečním obědě, řadí však hladce a dokonale se hodí k uvolněnému charakteru auta. Slušné odhlučnění jednotky už lze považovat za samozřejmost.
Spotřeba
Stejně tak i příznivou spotřebu, i když oficiální údaje považujte spíše za utopii a mějte navíc na paměti, že konvenční automat s hydrodynamickým měničem pár decilitrů k výsledné spotřebě ještě přidá. Po týdenním testu se však průměr ustálil mezi šesti a sedmi litry nafty. Ve srovnání s benzínovou šestnáctistovkou však stojí za zvážení, jestli se příplatek 63 500 korun za turbodiesel (a dalších 37 000 korun za automat) vyplatí, jelikož motor 1.6 THP platí za jeden z těch úspornějších benzíňáků.
Ovladatelnost
Přesné a ostré řízení, navíc ještě podpořené malým volantem, svádí ke svižnější jízdě, sportování však brání houpavější a méně jistý podvozek. Když zaklekne, poslušně drží zvolenou stopu a překvapí přilnavostí, v nájezdu však působí poněkud rozevlátým dojmem. Také schopnosti pohlcovat nerovnosti kazí měkké uložení náprav, které místy povrzvá, na druhou stranu balonovité pneumatiky o rozměru 16″ část komfrotu navracejí zpět.
Verdikt
Vypadá elegantně zvenku i zevnitř, turbodiesel má dostatek síly a automat zase přináší ještě více pohody na palubu. I přes drobnější nedostatky v oblasti komfortu odpružení a ovládání multimediálního systému, což je je dlouhodobě nejvíce kritizovaná část auta, Peugeot 308 znovu dokazuje, že se jedná o velmi solidní auto.
Videotest: Peugeot 308 1.6 HDI 115 k (2014)
Videotest | vydáno 25. 3. 2014
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1997 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 205/55 R16 |
Pneumatiky vzadu | 205/55 R16 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 110 / 150 v 4000 |
Točivý moment (Nm) | 370 v 2000 |
0-100 km/h (s) | 9,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 214 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,7 / 3,6 / 4,0 |
Objem nádrže (l) | 53 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4253 |
Šířka (mm) | 1804 |
Výška (mm) | 1472 |
Rozvor náprav (mm) | 2620 |
Provozní hmotnost (kg) | 1535 |
Celková hmotnost (kg) | 1900 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 690 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1500 |
Zavazadlový prostor (l) | 420 / 1228 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 340 000,- Kč / 340 000,- Kč v akci (1.2 PureTech 82 k Access) |
Základní cena test. verze | 527 000,- Kč / 502 000,- Kč v akci (2.0 BlueHDI 150 k MAN6 Active) |
Cena testovaného vozu | 564 000,- Kč / 539 000,- Kč v akci (2.0 BlueHDI 150 k EAT6 Active) |