autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Peugeot 307 (2001 – 2009)
Peugeot 307 (2001 – 2009)
Francouzský Peugeot 307 přišel na trh v roce 2001 ve tří a pětidveřovém provedení hatchback. O rok později dostalo slovo kombi pod označením Break a model SW. To je v podstatě kombi s prosklenou panoramatickou střechou a možností přepravy až sedmi cestujících. V nabídce automobilky suplovalo MPV, které Peugeot nemá v portfoliu.
V roce 2003 se objevil kupé kabriolet 307 CC s pevnou skládací střechou a následující rok se pod kapotu vozu dostaly nové moderní turbodiesely 1.6 HDI vyvinuté ve spolupráci PSA Peugeot Citroën a automobilkou Ford (ve fordech značeny 1.6 TDCi). Téhož roku byla představena i verze sedan určená výhradně pro čínský trh.
Následující rok prošla modelová řada faceliftem a vzhledem se tak přiblížila většímu Peugeotu 407. Nástupce „třistasedmičky“ dostal slovo v roce 2007. Hatchback 307 tak zmizel z prodejen a na jeho místo nastoupil Peugeot 308. Kombi a kupé kabriolet řady 307 ale automobilka se lvem ve znaku nabízela dále až do roku 2008 respektive 2009 (kupé kabrio), kdy na jejich místo nasadila nástupce postavené na bázi nového modelu 308.
Čtyřhvězdičkové vysvědčení z nárazových testů Euro NCAP pro uzavřený model i otevřený kupé kabriolet považujeme za dobrý výsledek.
Za volantem
K přednostem vozu nepatří pouze široká nabídka karosářských variant, ale i prostorný interiér a komfortní podvozek. Dojem umocňují měkká sedadla, ta však nemají výrazné boční vedení těla.
Materiály použité v interiéru rozhodně nejsou špatné. Některé ovladače ale snáze podléhají opotřebení, což se může projevit u vozů s vyšším počtem ujetých kilometrů chatrností některých dílů.
Pochválit nelze jízdní vlastnosti, kterými „třistasedmička“ za konkurenty znatelně zaostává. Nepotěší ani vůle v řazení.
Z pohonných jednotek doporučujeme především šestnáctistovky. Zážehový agregát 1.6 16V potěší kultivovaným projevem, dostatkem výkonu i rozumnou spotřebou. Totéž platí pro turbodiesely 1.6 HDI o výkonech 66 a 80 kW. Proti dvoulitrovým „há-dé-íčkům“ jsou spolehlivější, u silnějšího z nich ale dejte pozor na stav filtru pevných částic.
Z pohonných jednotek 2.0 HDI doporučujeme spíše silnější provedení o výkonech 80 či 100 kW. Slabší diesely pracující s výkonem 66 kW se mohou potýkat se zvýšenou spotřebou paliva a horší odezvou na sešlápnutí plynového pedálu.
Vůbec nejhorší agregát, který se do „třistasedmičky“ montoval, nese označení 2.0 16V/132 kW. Najdete ho v kupé kabrioletu 307 CC. Atmosférický motor měl podle výrobce nabídnout velké sportovní vyžití, ale opak je pravdou. Výrazně mu totiž chybí zátah v nižších otáčkách.
Časté závady
Podprůměrem je spolehlivost vozu, což dokazují statistiky německé STK-TÜV i slova prodejců ojetin. Diesely trápí vadné vstřikovače (u 1.6 HDI jen výjimečně) a občas váhy vzduchu.
Vyskytují se vůle v čepech přední nápravy, zvlněné brzdové kotouče a známé jsou také potíže s uložením zadních tlumičů u verzí Break a SW.
Pozor si dejte na opotřebovanou spojku a hučící ložiska kol. Velmi nepříjemná je špatná funkce přepínačů směrových světel a stěračů (páček pod volantem). Odstranění této závady může vyjít až na 12 000 Kč.
Výjimkou nejsou ani vibrace řízení, praskající žárovky ve světlometech či problémy s elektrickou roletkou u SW nebo střechou u kupé kabrioletu. Vyskytuje se také únik motorového oleje a nedopisující displej palubního počítače.
Motorizace
Benzinové motory: 1.4/55 kW, 1.4 16V/65 kW, 1.6 16V/80 kW, 2.0 16V/100 a 132 kW.
Dieselové motory: 1.4 HDI/50 kW, 1.6 HDI/66 a 80 kW, 2.0 HDI/66, 80 a 100 KW.
KLADY
široká nabídka karosářských variant
povedené turbodiesely 1.6 HDI
komfortní odpružení
velká nabídka ojetin
ZÁPORY
slabší jízdní vlastnosti
nezdařilý agregát 2.0 16V/132 kW
vůle v řazení
vyšší poruchovost
Milan Jirouš